4 826 783 läst ·
33 456 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Rören går till badrummet på andra sidan väggen och gjordes väl för sisådär 25 år sedan. Nån gång när det är dags att göra om badrummet så kan man ju göra det snyggare.F fribygg skrev:Du är onödigt modern i ditt tänkande @Alfredo. Beg byggmaterial är inte avfall oavsett om det är på väg till en "bikupa" eller till en byggnadsvårds firma, när ägaren kasserat materialet kan det möjligtvis ses som avfall. Hus har ofta uppförts med beg byggmtrl och även bin brukar bo i återbrukade kupor eller hålrum.
Jag tror faktiskt den följer regelverket även om jag sett snyggare, det är väl värmeledning i torrt bostadsutrymme och rören är ju synligt skarvade.
Måla, måla, måla…. Inte så kul tycker jag 😁
Vit äggtempera
Gullockra linoljefärg
Vit äggtempera
Gullockra linoljefärg
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 885 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 885 inlägg
Med de senaste somrarnas väder i minnet har linoljemålaren lärt sig att jobba av årets vägg på stugan när det är uppehåll. Oaktat om det är 27, 29 eller 30+ grader. Så i denna veckan har det blivit grispass på ställning med att riva locklist, skrapa trärent, grundmåla, spika hattläkt och påbörja mellanstrykning (värmepumpen ska flyttas när en fläck under fönstret är klar).
En sånt jävla bra jobb du gjort!! Skrapa är öken!Karrock skrev:
Med de senaste somrarnas väder i minnet har linoljemålaren lärt sig att jobba av årets vägg på stugan när det är uppehåll. Oaktat om det är 27, 29 eller 30+ grader. Så i denna veckan har det blivit grispass på ställning med att riva locklist, skrapa trärent, grundmåla, spika hattläkt och påbörja mellanstrykning (värmepumpen ska flyttas när en fläck under fönstret är klar).
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 885 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 885 inlägg
Modifierat en innerdörr för att få in ett runt fönster (för tunn för fönstrets 38-40 mm).
För att inte bygga på tyngd sågades tre bitar ut, resten blev ram och stöd till 4 mm masonit och 6 mm pärlspont mdf-panel.
Limmat och spikat. En sida klar. Ska spackla o slipa när fönstret är på plats, lämnar in den för sprutmålning troligen.
För att inte bygga på tyngd sågades tre bitar ut, resten blev ram och stöd till 4 mm masonit och 6 mm pärlspont mdf-panel.
Limmat och spikat. En sida klar. Ska spackla o slipa när fönstret är på plats, lämnar in den för sprutmålning troligen.
Andra sidan, är ni klara? Jajamänsan…K Kjell_G skrev:Modifierat en innerdörr för att få in ett runt fönster (för tunn för fönstrets 38-40 mm).
Frågan är om någon se skillnaden?
Tack! Ena sidan är 10-15 år gamla skivor som fanns över från ett badrumsprojekt. Andra sidan nyinköpt, båda från byggmax. Lustigt nog ser webbplatsens bild ut som den gamla. Såg inte skillnaden direkt men nu kör jag ändå.Karrock skrev:
Jag har testat jordfelsbrytaren. Detta gjordes med hjälp av att välta ner terasstvätten i poolen. Jordfelsbrytaren avbröt då matlagningen som pågick samtidigt i köket.
Man kan göre på andra sätt för att testa jordfelsbrytare, men om ni ska göra på mitt sätt se först till att inga personer är nere i poolen då terasstvätten välts i.
Man kan göre på andra sätt för att testa jordfelsbrytare, men om ni ska göra på mitt sätt se först till att inga personer är nere i poolen då terasstvätten välts i.
Har kopplat in vår portabla AC. Kapade till en polykarbonatskiva för fönstret och gjorde ett hål för slangen ut. Så är det tätt och inga insekter kommer in heller. Min teori är att förutom att kyla där den står så kommer undertrycket den skapar också att dra upp sval luft från källaren. Vilket förhoppningsvis leder till en övervåning som inte är kokhet hela tiden.
Om det visar sig att jag har fel blir nästa projekt att konvertera den till en split unit och ta in luft utifrån istället. Imorrn blir det att testköra vidare.
Om det visar sig att jag har fel blir nästa projekt att konvertera den till en split unit och ta in luft utifrån istället. Imorrn blir det att testköra vidare.
Men var är bilderna ..?M mattias1343 skrev:
Och den lite mer utförliga berättelsen?
Det här är verkligen inte något så betydelselöst att det inte förtjänar lite mer beskrivning!