4 827 008 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jobbar med att riva en tillbyggnad som saknar bygglov. Närmare bestämt en bikupa som anlagts under trallen. Hittills har insatsen bestått av att frilägga den berörda plankan samt ett vräkningsförsök under natten i form av vatten och såpa.
Trots att konstruktionen vek sig verkar inte befolkningen ha tagit någon större skada. Byggandet har återupptagits och man förefaller transportera samt återanvända gammalt byggmaterial. Det är uppenbart att man ej tänker ta rim och reson varpå jag får fundera på nästa steg.
Trots att konstruktionen vek sig verkar inte befolkningen ha tagit någon större skada. Byggandet har återupptagits och man förefaller transportera samt återanvända gammalt byggmaterial. Det är uppenbart att man ej tänker ta rim och reson varpå jag får fundera på nästa steg.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 inlägg
Du får trösta dig med att 21 kap. 2 § byggningabalken säger att du kan behålla dem. 😉
”Hittar man bi å egen bolstad, eller den han äger lott i; vare hans, som hitte.”
”Hittar man bi å egen bolstad, eller den han äger lott i; vare hans, som hitte.”
Ser ut att bli ett toppenkök!
Tömt och börjat riva golvet i ett förråd som ska flyttas. Hittat prylar jag inte sett den de ställdes in för 14 år sen...
Två hål i betongsulan för gafflar ska bilas. Efter flytt blir det renovering av jordkällaren som ligger under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två hål i betongsulan för gafflar ska bilas. Efter flytt blir det renovering av jordkällaren som ligger under.
Fick igång frikylan idag lagom inför den annalkande och efterlängtade värmen som kommer.
Rigga upp en arlokamera eftersom jag såklart var själv och inte riktigt litar på ens kopplingar 😂
Drog igång allt och luftade systemet någon timme. Tänker låta det lufta ett par timmar även imorgon men allt verkade iaf vara tätt!
8,5gr har jag i borrhålet på 250m och returen kommer tillbaka med 14gr som åker ner i hålet igen.
Rigga upp en arlokamera eftersom jag såklart var själv och inte riktigt litar på ens kopplingar 😂
Logga in
Skapa konto
Drog igång allt och luftade systemet någon timme. Tänker låta det lufta ett par timmar även imorgon men allt verkade iaf vara tätt!
8,5gr har jag i borrhålet på 250m och returen kommer tillbaka med 14gr som åker ner i hålet igen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte på huset, men hade en gammal vipport i garaget, var från tiden före kristus och skicket därefter. När nu en fjäder brast och den blev tung att hantera samt krävde kilar i spåren för att hålla sig uppe så rev jag ut den och byggde vanliga slagdörrar.
Om en månad eller så skall jag byta fönster på denna sida av huset. Men först lite målning.
Så idag började jag att tvätta med fasadtvätt från Jula. Hade Head som fått goda omdömen.
Efter att ha sprutat på fasadtvätt och sedan våtborstat ser det ut så här i hinken efter tre brädor.
Sjävklart är jag noga med stegen… 😀
Så idag började jag att tvätta med fasadtvätt från Jula. Hade Head som fått goda omdömen.
Logga in
Skapa konto
Efter att ha sprutat på fasadtvätt och sedan våtborstat ser det ut så här i hinken efter tre brädor.
Logga in
Skapa konto
Sjävklart är jag noga med stegen… 😀
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Har vart på landet nu när det vart så fint väder med hemma idag och det är dryga 21gr i hela huset trots det vart 29gr ute hela dagen. Pumpen ligger och drar 8w så det är ju helt klart överkomligt.A atomlab skrev:Fick igång frikylan idag lagom inför den annalkande och efterlängtade värmen som kommer.
Rigga upp en arlokamera eftersom jag såklart var själv och inte riktigt litar på ens kopplingar 😂[bild]
[bild][bild]
Skulle bara röja i skrubben under trappan häromdagen men fick se att det fanns en hel del tapet kvar av senaste kökstapeten och lite annat så det blev en lätt uppfräschning där.
Blunda för att rörgenomföringen inte riktigt följer Säker vattens regler 😁
Blunda för att rörgenomföringen inte riktigt följer Säker vattens regler 😁
Logga in
Skapa konto
Du är onödigt modern i ditt tänkande @Alfredo. Beg byggmaterial är inte avfall oavsett om det är på väg till en "bikupa" eller till en byggnadsvårds firma, när ägaren kasserat materialet kan det möjligtvis ses som avfall. Hus har ofta uppförts med beg byggmtrl och även bin brukar bo i återbrukade kupor eller hålrum.Alfredo skrev:
Jag tror faktiskt den följer regelverket även om jag sett snyggare, det är väl värmeledning i torrt bostadsutrymme och rören är ju synligt skarvade.Lill72 skrev: