Provade att lägga några lecablock som en liten mur. Lecablock staplade till en låg mur bredvid ett hus med vit putsfasad, flera blommor i krukor och en gräsmatta i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Får fundera lite på om det ska bli ett lite mer seriöst bygge med murbruk, puts och färg.

• Gilla
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Hur hanterar du regnvattnet, det ut som hela tomten är hårdgjord?
Det är ett fall hela vägen ut från huset samt från grannar till gatan där en dagvattenbrunn finns.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ullberg
mexitegel mexitegel skrev:
För 13 år sen bygge vi altanen.

Idag:
[media]
[bild]

👍😂
Min variant av den där kom idag, i verkstaden har jag en arbetsplats där jag gjort en mycket tillfällig (a k a permanent) upphöjning för skärmen, idag bytte jag skrivbordet till ett högre och stödet mot fönsterkarmen blev för lågt, mindes måttet som ett jag siktade mot när jag trimmade in en hyvel, gott så. Men när jag letat rätt på den brädstumpen blev jag rätt förvånad att längden var perfekt mot mina skruvade melaminskivor…

Träbit och två melaminskivor på svart bord framför eluttag och strömsladdar i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

Träkloss som stöttar en melaminskiva i verkstaden på ett svart bord.
Skapa konto

/U

• Gilla
  • Älska
Victor.M och 6 till
  • Laddar…
Magiskt 😍

• Älska
ullberg
  • Laddar…
Walle85
13th Marine 13th Marine skrev:
Kopplat klart nätverket till värmepumpen.
Snart två år med en nätverkskabel tvärs genom källaren.
Men i samband med att jag gjorde om rummet där gamla innegivaren satt kunde jag öppna väggen lite och förlänga vp-röret upp till vinden och dra nätverket vidare.
[bild]
Lilla grå kabeln går till uttaget till höger som kopplas till värmepumpen med den röda patchkabeln.
Vart kommer TVn i pannrummet att hamna? Ser ut som att det står TV ovanför det vänstra uttaget.

Walle85 Walle85 skrev:
Vart kommer TVn i pannrummet att hamna? Ser ut som att det står TV ovanför det vänstra uttaget.
Anade att någon skulle kommentera på det. 😅
Är en återbrukad kapsling där uttaget märkt TV inte populerats.
(Huset hade utanpåliggande nätverk när vi flyttade in).

Walle85 Walle85 skrev:
TV = Till Vänster

• Haha
13th Marine
  • Laddar…
Kan ju sägas att det är kombinerad tvättstuga, så om man sätter en TV där så kan man säga "jag ska bara tvätta" och titta på vad man nu vill se.

Kan ju sägas att det är kombinerad tvättstuga, så om man sätter en TV där så kan man säga "jag ska bara tvätta" och titta på vad man nu vill se.
Som i filmen "Tillsammans"?

useless useless skrev:
Som i filmen "Tillsammans"?
Får erkänna att jag nog inte sett, och om jag gjort det så kommer jag inte ihåg den.

Får erkänna att jag nog inte sett, och om jag gjort det så kommer jag inte ihåg den.

useless useless skrev:
[media]
Den har jag nog inte sett nej, och jovisst skulle man kunna göra så i så fall.

TVätta, heter det väl då?

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Till vänster, menar man till vänster om höger då alltså? Men tillräckligt långt till vänster så hamnar man ju till höger i alla fall.

Jobbigt med semester och för mycket tid till filosoferande. Får nog fundera lite mer i hängmattan i eftermiddag på hur det där hänger ihop egentligen.

• Gilla
Bono_R
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Till vänster, menar man till vänster om höger då alltså? Men tillräckligt långt till vänster så hamnar man ju till höger i alla fall.

Jobbigt med semester och för mycket tid till filosoferande. Får nog fundera lite mer i hängmattan i eftermiddag på hur det där hänger ihop egentligen.
Är PTV till vänster även om man ligger på mage?

• Haha
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.