4 827 016 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Fått bänkskivan levererad, så har monterat den, blandare och handfat.
Så fogade jag hörnen idag och limmade dit stenen till brunnslocket
Nu saknas duschväggar och krokar bara
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så fogade jag hörnen idag och limmade dit stenen till brunnslocket
Logga in
Skapa konto
Nu saknas duschväggar och krokar bara
Har börjat sätta första raden till trappan som ska byggas av betongblock. Någon som kan tipsa om lämpligt bruk för att limma ihop blocken? Vill helst inte använda stenlim.
Hobbysnickare
· Sverige
· 150 inlägg
Annons bilden ifrån när vi köpte huset på toan i källaren.
Ett år senare, slipande, våtrumsfärg, 1komp på golvet, nytt handfat osv. (Toa stol bortplockad inför rivningen för senaste versionen)
Precis färdig... Eller ja, kommer säkert se ngn tabbe här å där som jag får fixa.
Skulle igentligen bara bila upp golvet och ansluta ett nytt rör för att kunna dra det genom trappen till kommande badrumsrenoveringen på övervåningen vi planerat i 6-7månader som drar igång när semestern börjar...
Men övade på lite klinker osv. Var några år sen jag testade sist.
Nu har vi någonstans att gå på toa och frugan får en spegel och plats för sina grejer de veckorna som det stora badrummet kommer vara ur bruk.
Nya vattenledningar som skall in till badrummet på övervåningen också förberett samt monterat ett till vattenutkast på framsidan av huset.
Logga in
Skapa konto
Ett år senare, slipande, våtrumsfärg, 1komp på golvet, nytt handfat osv. (Toa stol bortplockad inför rivningen för senaste versionen)
Logga in
Skapa konto
Precis färdig... Eller ja, kommer säkert se ngn tabbe här å där som jag får fixa.
Skulle igentligen bara bila upp golvet och ansluta ett nytt rör för att kunna dra det genom trappen till kommande badrumsrenoveringen på övervåningen vi planerat i 6-7månader som drar igång när semestern börjar...
Nu har vi någonstans att gå på toa och frugan får en spegel och plats för sina grejer de veckorna som det stora badrummet kommer vara ur bruk.
Logga in
Skapa konto
Nya vattenledningar som skall in till badrummet på övervåningen också förberett samt monterat ett till vattenutkast på framsidan av huset.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Får erkänna att jag tjuvstartade igår med att plocka ner yttre skiktet på strukturtapeten och garderoben, samt ångade ner nästan hälften av tapeten.
Efter dagens nätverksdragnin fortsatte det med tapetnedångning och sedan spackel.
Kastade in en fläkt och källarens ena avfuktare där inne.
Efter dagens nätverksdragnin fortsatte det med tapetnedångning och sedan spackel.
Kastade in en fläkt och källarens ena avfuktare där inne.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Knackat ned lite lös puts i källaren och putsat. Putsade även där varmvattenberedaren satt fram till för ett år sedan. Nu får det torka ordentligt några veckor innan det målas. Fogade även runt källarfönstren jag bytte för två år sedan.
Lång startsträcka för ett jobb som tog några timmar.
Nyfiken fråga: Hur kommer det sig att du valde den rördragningen? Är toalettväggen ogenomtränglig?TinyDestroyer skrev:
Annons bilden ifrån när vi köpte huset på toan i källaren.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild][bild]
Hobbysnickare
· Sverige
· 150 inlägg
Ne, blev bara smidigast...mexitegel skrev:
Nuvarande vattenrör går genom betonggolvet upp till badrummet i väggen å är sedan skarvade där ett par gånger.... I ett hus ifrån 63 där allt innan jag byter ut det är orginal. Samt asbest isolerade, så vill bara kunna kapa bort partier där jag kommer åt ren koppar och slänga befintliga rör smidigt.
Har inte tänkt riva alla väggar och golv helt vid badrums renoveringen. Detta var därmed det enklaste. Nya utanpåliggande rör i badrummet. Som kommer in ifrån väggen.
Föredrar också utanpåliggande rör då man enkelt ser läckor etc smidigt. Så det är det jag vill ha.
Redigerat:
Idag gjorde jag den årliga kontrollen under fritidshuset. Verkar rören ok? Är träet fräscht?
Har möss gnagt på något? Luktar det fel?
Allt ser bra ut. Men det är nog dags för lite rörlighetsövningar för mig...
Huset ligger i en sluttning på berggrund -vilket är väldigt bra vad gäller dräneringen- och ena halvan av källaren har 163 cm i höjd medan den andra sidan har betydligt lägre…
Men om man bara orkar släpa sig runt på knä så är alla rör och kablar lätt åtkomliga.
Har möss gnagt på något? Luktar det fel?
Allt ser bra ut. Men det är nog dags för lite rörlighetsövningar för mig...
Huset ligger i en sluttning på berggrund -vilket är väldigt bra vad gäller dräneringen- och ena halvan av källaren har 163 cm i höjd medan den andra sidan har betydligt lägre…
Men om man bara orkar släpa sig runt på knä så är alla rör och kablar lätt åtkomliga.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Stående nittiogradare går bra.D Dublin skrev:
Värre är det med wc-anslutningen. Den skall av självklara orsaker absolut inte vara i vinkel mot avloppet.mexitegel skrev:
Hur tänkte du, människa!?
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Slipat, spacklat lite till, spacklat.
Svurit över spikad gips och skruvat och spacklat lite till... Och slipat!
Sen målades taket, och fönstret.
Någonstans där emellan rev jag ut det gamla golvet.
Men till sist så var det dags att grunda med vävlim.
Kliar i fingrarna på att börja väva, men det är väl som upplagt för misstag och dåligt humör 🤔
Får nog bli en kall öl och lite underhållning innan läggdags...
Eller kanske bara liiiite väv 🤔
Svurit över spikad gips och skruvat och spacklat lite till... Och slipat!
Sen målades taket, och fönstret.
Någonstans där emellan rev jag ut det gamla golvet.
Men till sist så var det dags att grunda med vävlim.
Logga in
Skapa konto
Kliar i fingrarna på att börja väva, men det är väl som upplagt för misstag och dåligt humör 🤔
Får nog bli en kall öl och lite underhållning innan läggdags...
Eller kanske bara liiiite väv 🤔
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 720 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 720 inlägg