4 827 008 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Den är väldigt bra för sådant, rejält basisk som tvålar fett och proteiner så att de lossnar och släpper och skadar inte cementbaserad fogmassa och natriumhypoklorit ovan på detta som bleker eventuella missfärgningar som är kvar
Jag gör en snällare hemmaversion på 1 del klorin och 4-5 delar vatten och en kläm diskmedel i en blomspruta eller återanvänd en tom rengöringsspray-flaska då dessa inte börja läcka för att det blir lite övertryck i flaskan medans vanliga dito man köper har en tendens att göra det och det är inte helt lyckat med dito ganska stark basisk lösning på en ekyta behandlad med linolja och tungolja blandning och med detta en väldigt fin ring i träet efter flaskbotten av den läckande flaska som stått en tid, typ gjorde andra dagen man flyttade in...
Jag gör en snällare hemmaversion på 1 del klorin och 4-5 delar vatten och en kläm diskmedel i en blomspruta eller återanvänd en tom rengöringsspray-flaska då dessa inte börja läcka för att det blir lite övertryck i flaskan medans vanliga dito man köper har en tendens att göra det och det är inte helt lyckat med dito ganska stark basisk lösning på en ekyta behandlad med linolja och tungolja blandning och med detta en väldigt fin ring i träet efter flaskbotten av den läckande flaska som stått en tid, typ gjorde andra dagen man flyttade in...
useless skrev:
Jag kom osökt att tänka på dessa inlägg, när jag såg detta på nyheterna nyss:Noramasen skrev:
Bra att använda befintligt material, men underskatta inte vindens krafter. Många ställningar som dragits ner pga krafterna som vinden har. Jag kan rekommendera att ha en bristfällig montering av ”pressen” så att den lätt ger sig istället för vägginfästningarna. Det kanske är ett onödigt inlägg just i detta fall, men som inlägg för andra i sådant fall.
Jag har dragit ner storleken och upplösning och kvalitet rätt hårt, men jag tror vi kan vara nöjda med detta.
Äntligen är allt på plats (förutom duschväggen)!!!
Nu är det bara städning kvar och en av husets milstolpar är i hamn 🥳
Fibo våtrumsskivor
Plastmatta från Forbo
Samsung tvättmaskin och torktumlare
Gustavsberg duschblandare med tillbehör
Hansgrohe tvättställsblandare (akutlösning då det sprutade vatten ur den begagnade FMM)
Ifö toalettstol begagnad (den stod ute när det började ösregna, så den ser hemsk ut just nu)
Kostnad ca. 56000kr (jag tror tvättmaskin och torktumlare var dyrast)
Fibo våtrumsskivor
Plastmatta från Forbo
Hansgrohe tvättställsblandare (akutlösning då det sprutade vatten ur den begagnade FMM)
Ifö toalettstol begagnad (den stod ute när det började ösregna, så den ser hemsk ut just nu)
Eskilstuna kommun kör olikfärgade påsar för olika innehåll som sedan sorteras automatiskt på sopststionen, men endast ett kärl. Fungerar bra 👍
Den var förankrad i fasaden enligt brandförsvaret, dock ska det (givetvis) utredas om det var gjort på rätt sätt. Brandförsvaret har heller inte uttalat sig om den var korrekt förankrad, bara att den var det.Immobil skrev:
Det är ju dock inte första gången det händer, och inte heller sista gången någon slarvar (varken proffs eller glad amatör) så det är nog bra att ta som en påminnelse oavsett.
Vill också vara tydlig med att jag inte på något sätt försöker antyda att just @useless skulle vara en av de som slarvar.
Samma oväder drog förbi här och i förebyggande syfte tog jag ner det gamla tälttaket. Inte för att jag var rädd att ställningen skulle blåsa ner utan för att duken har en massa hål och har börjat spricka upp på längden. Den delen är i princip färdigmålad ändå, så det var bara fult i onödan...tveksamt skrev:
Den var förankrad i fasaden enligt brandförsvaret, dock ska det (givetvis) utredas om det var gjort på rätt sätt. Brandförsvaret har heller inte uttalat sig om den var korrekt förankrad, bara att den var det.
Det är ju dock inte första gången det händer, och inte heller sista gången någon slarvar (varken proffs eller glad amatör) så det är nog bra att ta som en påminnelse oavsett.
Vill också vara tydlig med att jag inte på något sätt försöker antyda att just @useless skulle vara en av de som slarvar.
Snyggt! En till jåp alltsåBjörnKraft skrev:
Fibo våtrumsskivor
Plastmatta från Forbo
| DUSCHVÄGG CAMARGUE VARIO ESG 45 CM Artikelnummer: 1272136 | 1 | 579,00 k |
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fan man vart ju riktigt sugen på att renovera badrummet med Fiboskivor, ser jätteenkelt ut i deras videosBjörnKraft skrev:
Fibo våtrumsskivor
Plastmatta från Forbo
Jag stod själv precis inför det valet och körde matta istället. I mitt fall var det priset och lite att det är meckigt med installation som bestämde.N naikon skrev:
Hysteriskt kul att färgkombon som användes i alternativet uppe var exakt samma som jag skulle kört.
Här har du en bild på matt-varianten
Mattan är tätskiktet, så jag bara satte gips och ringde in en firma, kostade väl en del men det var klart på en dag om det inte hade blivit komplikationer och priset va bättre än det FIBO-alternativet jag hade iaf.N naikon skrev:
Tänk dock FÖR I HELSKOTTA på att inte sätta lättviktsgips. Fick svar att det funkade precis lika bra och det var allt som fanns på byggvaruhuset så jag körde det. Fick pröjsa 2 vändor helspacklade väggar med något som limmet skulle fästa på. Med vanligt gips hade man sluppit.
Tänk också på att för att våtrumsintyget måste brunnen vara relativt ny. Dom velar och ändrar sig hela tiden men nyaste var 2016 (har jag för mig, blir säkert rättad här), var brunnen äldre än så behövdes en ny.