1 161 053 läst ·
8 568 svar
1161k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Får väl känna mig lycklig att våra rådjur som brukar vara på besök.. är lika försynta som katten (peppar peppar). När vi planterade våra två nya träd (ett äpple och ett päron) förra året hade jag inte en tanke på rådjur.. (bara hare o sork)
Tidigare gick de bara förbi vid tomtgränsen (åkermark) eller över vår väg.. men hela vintern har de varit inne på "baksidan" och knallat runt.. men de verkar (peppar peppar) inte ha rört varken nya eller gamla träd!
Nu ska jag hålla ett extra öga på dem.. (träden)
HÄR HEMMA plockas det också pinnar för fullt.. efter allt blåsande.. MEN det blåser ju attans här idag med! *suck*.. vi hade behövt klippa gräset redan i helgen, men då hade vi gäster och så hade vi inte hunnit plocka upp alla pinnar/grenar i trädgården (hann börja)
Men gästerna var hjälpsamma och har fyllt på jorden som saknades i våra odlingskragar.. nu måste vi bara ta tag i de "gamla" och rensa ur.. och fylla på med lite gödsel/jord så vi kan ploppa ner potatisen.. och löken
(Behöver eg välta hela gräsmattan också - men ja.. vi får väl se om den saken - mullvad o sork)
Tidigare gick de bara förbi vid tomtgränsen (åkermark) eller över vår väg.. men hela vintern har de varit inne på "baksidan" och knallat runt.. men de verkar (peppar peppar) inte ha rört varken nya eller gamla träd!
Nu ska jag hålla ett extra öga på dem.. (träden)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
HÄR HEMMA plockas det också pinnar för fullt.. efter allt blåsande.. MEN det blåser ju attans här idag med! *suck*.. vi hade behövt klippa gräset redan i helgen, men då hade vi gäster och så hade vi inte hunnit plocka upp alla pinnar/grenar i trädgården (hann börja)
Men gästerna var hjälpsamma och har fyllt på jorden som saknades i våra odlingskragar.. nu måste vi bara ta tag i de "gamla" och rensa ur.. och fylla på med lite gödsel/jord så vi kan ploppa ner potatisen.. och löken
(Behöver eg välta hela gräsmattan också - men ja.. vi får väl se om den saken - mullvad o sork)
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 709 inlägg
Räknas farfars trädgård?
Blev inringd på felsökning av robotslinga, vände på basstationen och konstaterade att ändarna på slingan nuddade varandra något.
Vände på dem så de pekade åt olika håll och stationen var glad igen.
Blev inringd på felsökning av robotslinga, vände på basstationen och konstaterade att ändarna på slingan nuddade varandra något.
Vände på dem så de pekade åt olika håll och stationen var glad igen.
Husägare
· Uppsala
· 733 inlägg
Egentligen inte idag, men iaf den här veckan.
Har planterat ett blåregn och ett klättervildvin vid det döda trädet.
Ser inte mycket ut för världen än. 🙂
Har planterat ett blåregn och ett klättervildvin vid det döda trädet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ser inte mycket ut för världen än. 🙂
Det kommer bli jättefint ska du seMathildatiger skrev:
Måste nog läsa på lite om dessa.. de är så vackra.. jag har också "döda träd" de kan växa på .. men lite väderutsatt område :/
Introducerat Max för sitt nya hem 😀👍
Fanns något rofyllt med att sitta och titta på honom arbeta hehe.. maken försökte inbilla mig att han behövde gräsklipparöl.. eftersom Max inte fick dricka själv - och man måste ju ha en gräsklipparöl när man klippt gräset!
😉
Logga in
Skapa konto
Fanns något rofyllt med att sitta och titta på honom arbeta hehe.. maken försökte inbilla mig att han behövde gräsklipparöl.. eftersom Max inte fick dricka själv - och man måste ju ha en gräsklipparöl när man klippt gräset!
😉
Husägare
· Uppsala
· 733 inlägg
Husägare
· Uppsala
· 733 inlägg