Maria T
Bil täckt av tjockt lager snö i ett vinterlandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tagit bort detta ❄️❄️❄️❄️

• Gilla
  • Älska
Fadai och 6 till
  • Laddar…
Unikt namn
Tagit bort lite snö på bilen.
Snötäckt bil med en mätsticka som visar snödjupet, omgiven av vinterlandskap med snötyngda träd.
Skapa konto

Men det var roligare och köra slunga.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Har bott i mitt hus i 26 år och röjt snön med min lövblåsare men i år kände jag för att skotte snö men skyffel men gav upp efter 1,5 meter. Så det blev lådcykeln till jula och köpte en snöslunga för 1500:-., Köpte en som går på 230 volt tror inte att batteridrivna har någon längre drifttid. Fungerade helt ok till gången och parkeringsplatsen och en 6 meter lång bit på gatan. Fast jag måste placera foten på snöslungan och pressa på för att komma fram lite fortare. Ska man skotta mer snö rekommenderar jag en snöslunga med drivning på hjulen.

Bor i sydvästra Skåne, väntar ut det alt slänger ut en näve salt som gör jobbet. Enligt barnen är det alpin-läge men ja, det gick fortfarande att cykla till jobbet

O olofh skrev:
Enligt barnen är det alpin-läge men ja, det gick fortfarande att cykla till jobbet
Det ena utesluter inte det andra…

tveksamt tveksamt skrev:
Det ena utesluter inte det andra…
Självklart inte. Skånska barn som åker pulka brukar vanligtvis komma hem med sönderslitna overaller. De tycker att frost är snö. Hardcore. Men jo. Nu ligger det faktiskt ett par cm vilket istället innebär trögtrampat för kommunen hoppas nog på tö-vinter när de lägger budget för snöröjningen :-)

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
N nallepu skrev:
Har bott i mitt hus i 26 år och röjt snön med min lövblåsare men i år kände jag för att skotte snö men skyffel men gav upp efter 1,5 meter. Så det blev lådcykeln till jula och köpte en snöslunga för 1500:-., Köpte en som går på 230 volt tror inte att batteridrivna har någon längre drifttid. Fungerade helt ok till gången och parkeringsplatsen och en 6 meter lång bit på gatan. Fast jag måste placera foten på snöslungan och pressa på för att komma fram lite fortare. Ska man skotta mer snö rekommenderar jag en snöslunga med drivning på hjulen.
Ska du ändå knuffa så låter en snösläde som ett bättre val?

• Gilla
roli
  • Laddar…
Försöker få bukt med skadedjuren.. vet inte om det räknas till trädgård, men det är ju utomhus iaf.

Ska även rengöra förgasaren till en Honda-snöslunga jag hittade på marketplace för en spottstyver. Går igång med startgas.

• Byggklämmor med röda handtag fästa på en träplatta, placerade på ett snötäckt trädäck bredvid en vägg och ett däck.
    Skapa konto
  • Kartong med en billyft av märket Bahco, placerad på ett snötäckt, träbelagt golv vid en blåmålad vägg.
    Skapa konto
  • Kartong med tryckt text står på snöig mark bredvid några bruna höstlöv och ett blågrönt träföremål.
    Skapa konto
  • Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
proxi proxi skrev:
Försöker få bukt med skadedjuren.. vet inte om det räknas till trädgård, men det är ju utomhus iaf.

Ska även rengöra förgasaren till en Honda-snöslunga jag hittade på marketplace för en spottstyver. Går igång med startgas.
Är skadedjuren råttor?

H Harmagedon skrev:
Är skadedjuren råttor?
Dessvärre. Både råttor och möss..

Jobbigt! Med råttor alltså.
Vad gör man? Är det fällor som gäller?

H Harmagedon skrev:
Jobbigt! Med råttor alltså.
Vad gör man? Är det fällor som gäller?
Jag kommer gå all in och köra fällor nu, tills det slutar nappa. Men har även ett ärende me försäkringsbolaget, så jag ska försöka tjata till mig gift. Möss gör mig inte så mycket, men råttor sprider ju sjukdomar och orsakar rejäla skador

K
proxi proxi skrev:
Jag kommer gå all in och köra fällor nu, tills det slutar nappa. Men har även ett ärende me försäkringsbolaget, så jag ska försöka tjata till mig gift. Möss gör mig inte så mycket, men råttor sprider ju sjukdomar och orsakar rejäla skador
Hur går det med råttfångeriet? Några som har fastnat i fällorna? 🐁🐀
Hos mig tycks aktiviteten avtagit sen jag lät lyset vara på om nätterna 🤷‍♀️

K Kakelugnen566 skrev:
Hur går det med råttfångeriet? Några som har fastnat i fällorna? 🐁🐀
Hos mig tycks aktiviteten avtagit sen jag lät lyset vara på om nätterna 🤷‍♀️
Som av en händelse, så hade vi en förrymd katt i området under ca två veckor, så jag har bara fångat en råtta! Resten blev smarrig middag misstänker jag.. tack som frågar :)

Skönt att höra, hoppas det fortsätter så för dig :)

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
K
proxi proxi skrev:
Som av en händelse, så hade vi en förrymd katt i området under ca två veckor, så jag har bara fångat en råtta! Resten blev smarrig middag misstänker jag.. tack som frågar :)

Skönt att höra, hoppas det fortsätter så för dig :)
Så bra! Ja, jag vet ju inte om min Hampus har tagit några men aktiviteterna har minskat i alla fall. Det är inte mer gnag dit in där hönsen är.
Men tänker på det som en del har skrivit, om att de kan hålla sig undan ngra veckor vid förändringar 🤔

• Gilla
proxi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.