1 161 064 läst ·
8 568 svar
1161k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Har bott i mitt hus i 26 år och röjt snön med min lövblåsare men i år kände jag för att skotte snö men skyffel men gav upp efter 1,5 meter. Så det blev lådcykeln till jula och köpte en snöslunga för 1500:-., Köpte en som går på 230 volt tror inte att batteridrivna har någon längre drifttid. Fungerade helt ok till gången och parkeringsplatsen och en 6 meter lång bit på gatan. Fast jag måste placera foten på snöslungan och pressa på för att komma fram lite fortare. Ska man skotta mer snö rekommenderar jag en snöslunga med drivning på hjulen.
Självklart inte. Skånska barn som åker pulka brukar vanligtvis komma hem med sönderslitna overaller. De tycker att frost är snö. Hardcore. Men jo. Nu ligger det faktiskt ett par cm vilket istället innebär trögtrampat för kommunen hoppas nog på tö-vinter när de lägger budget för snöröjningentveksamt skrev:
Ska du ändå knuffa så låter en snösläde som ett bättre val?N nallepu skrev:Har bott i mitt hus i 26 år och röjt snön med min lövblåsare men i år kände jag för att skotte snö men skyffel men gav upp efter 1,5 meter. Så det blev lådcykeln till jula och köpte en snöslunga för 1500:-., Köpte en som går på 230 volt tror inte att batteridrivna har någon längre drifttid. Fungerade helt ok till gången och parkeringsplatsen och en 6 meter lång bit på gatan. Fast jag måste placera foten på snöslungan och pressa på för att komma fram lite fortare. Ska man skotta mer snö rekommenderar jag en snöslunga med drivning på hjulen.
Försöker få bukt med skadedjuren.. vet inte om det räknas till trädgård, men det är ju utomhus iaf.
Ska även rengöra förgasaren till en Honda-snöslunga jag hittade på marketplace för en spottstyver. Går igång med startgas.
Ska även rengöra förgasaren till en Honda-snöslunga jag hittade på marketplace för en spottstyver. Går igång med startgas.
Jobbigt! Med råttor alltså.
Vad gör man? Är det fällor som gäller?
Vad gör man? Är det fällor som gäller?
Jag kommer gå all in och köra fällor nu, tills det slutar nappa. Men har även ett ärende me försäkringsbolaget, så jag ska försöka tjata till mig gift. Möss gör mig inte så mycket, men råttor sprider ju sjukdomar och orsakar rejäla skadorH Harmagedon skrev:
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
Hur går det med råttfångeriet? Några som har fastnat i fällorna? 🐁🐀proxi skrev:
Hos mig tycks aktiviteten avtagit sen jag lät lyset vara på om nätterna 🤷♀️
Som av en händelse, så hade vi en förrymd katt i området under ca två veckor, så jag har bara fångat en råtta! Resten blev smarrig middag misstänker jag.. tack som frågarK Kakelugnen566 skrev:
Skönt att höra, hoppas det fortsätter så för dig
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
Så bra! Ja, jag vet ju inte om min Hampus har tagit några men aktiviteterna har minskat i alla fall. Det är inte mer gnag dit in där hönsen är.proxi skrev:
Men tänker på det som en del har skrivit, om att de kan hålla sig undan ngra veckor vid förändringar 🤔