Räfsat löv, plockat bort studsmattan och plockat ordning i trädgården.
Hittat flera sådana här ”bollar” lite krit- kalkaktiga. Luktar inte särskilt gott. Någon som vet vad det är?
En liten krit- eller kalkaktig boll hålls mellan fingrarna på en hand mot en bakgrund av gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4774
K kioskdavid skrev:
Räfsat löv, plockat bort studsmattan och plockat ordning i trädgården.
Hittat flera sådana här ”bollar” lite krit- kalkaktiga. Luktar inte särskilt gott. Någon som vet vad det är?
[bild]
Röksvamp ser det ut som. Hittar du fler så kommer du i sådana fall se hur fort de växer till sig. Efter denna fuktiga höst så verkar de poppa upp lite varstans.

K
Förberett roslandet inför kylan, klippte ner, gav höstgödsel, vattnade och täckte med fuljord. Minirosor i en kruka vid en röd vägg, omgivna av jord. Blommorna har klippts ner och fått gödsel inför hösten.
Skapa konto

Lilla minirosen har också grävts ner och fått gödsel, vatten och jord

• Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Brände 6st 5ah-batterier på lunchen, kul med eklöv....
Lövblås ligger på trätrappa med batterier bredvid, omgiven av höstlöv och trädgård med utsikt över hus och studsmatta i bakgrunden.
Skapa konto

Räfsat löv, sopat undan runt entrén, sopat runt altan, kört undan löv, klippt över resten med gräsklippen.

Redigerat:
Lyft ut de 12 dahliabyttorna ur den yttre buxbomsrondellen. Nu ska byttorna tömmas och knölarna ligga på tork i hallen ... jycken tycker det är kul att dra iväg med jordiga rötter i hela nedervåningen 😖.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Har grävt en liten grop men stötte på några stenar där den största gav mig en utmaning.

En stor sten har flyttats med en bil och blå remmar, omges av jord och träplankor, förbereds för sopsorteringstunnor.
Skapa konto

Skam den som ger sig och nu ligger den i andra änden av trädgården.
Säckkärran protesterade lite och det rullade trögt över gräsmattan.

Säckkärra med röda hjul och remmar håller en stor sten, omgiven av gräsmatta och löv, vid en grävd grop i trädgården.
Skapa konto

Nu är hålet klart och jag kan börja förbereda för att kunna bredda platsen för sopsorteringstunnorna.

En nygrävd grop vid sidan av en gångväg med stenar och en stapel av byggblock. En spade ligger på gräsmattan bredvid.
Skapa konto

• Gilla
saiter och 7 till
  • Laddar…
K
Denna höst, snart vinter har jag legat efter med göromålen..har fortfarande en del kvar att göra, men idag har jag i alla fall stängt av utevattnet, skurat stora blomfat. Sen håller jag på att tömma regntunnorna Grön regntunna vid en röd trävägg med en slang på frostad gräsmatta.
Skapa konto

Det blev isskorpa under natten. Då det tar sin lilla tid att tömma så gick jag in under tiden
Igår blåste och räfsade jag löv. Tog in sladden till roboten..😏
Avslutar med ett foto på solen som håller på att gå ner vid halv två Solnedgång över en frostig gräsmatta med träd i bakgrunden, skuggor från solens strålar syns på marken.
Skapa konto

• Gilla
saiter och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.