1 163 004 läst ·
8 578 svar
1163k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Sand? Vad är det? Har bara lerjord och berg på min fastighet.F fribygg skrev:
Jag har planerat en tillbyggnad med källare men vi klarar inte kostnaden att ta bort berget så vi tänker om och kör med plintar istället. Då ger berget bra förankring så något bra blev det ändå!
Spettat upp halva schersmin-stubben. Vilket slit, men perfekt väder med 5-10 grader. Flygvapnet hejade på med en överflygning
Husägare
· Uppsala
· 736 inlägg
Idag har jag flyttat en lavendel som växte mellan plattorna i gången. Nu ska den få bo i en rabatt istället.
Jag har även ägnat mig åt rabarberbrottning. Efter en utdragen kamp vann jag, men det kanske var fusk eftersom jag hade hjälp av spett och spade. Å andra sidan hade rabarbern rötter som trossar. Nu har den också fått en ny boplats med lite bättre läge. Bättre för mig vill säga. 🙂 Rabarbern har trivts väldigt bra där den växte, men jag har annan plan för den ytan.
Jag har även ägnat mig åt rabarberbrottning. Efter en utdragen kamp vann jag, men det kanske var fusk eftersom jag hade hjälp av spett och spade. Å andra sidan hade rabarbern rötter som trossar. Nu har den också fått en ny boplats med lite bättre läge. Bättre för mig vill säga. 🙂 Rabarbern har trivts väldigt bra där den växte, men jag har annan plan för den ytan.
Vårfixat lite i största allmänhet. Det har planterats om blommor, räfsats, bytt till sommardäck på cykeln, plockats fram hammocken, rensats rabatter och lite ofrivilligt lagts om lite stenar i entrén bland annat.
Funderar också på våra två stackars äppelträd. De lutar ganska ordentligt båda två. Funderar lite på om man kan räta upp dem på något bra sätt. Vad tänker experterna på forumet?
Funderar också på våra två stackars äppelträd. De lutar ganska ordentligt båda två. Funderar lite på om man kan räta upp dem på något bra sätt. Vad tänker experterna på forumet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äntligen en riktig vårdag! Har klippt gammalt visset och klippt ur perukbusken. Städat bort lite vinterpynt och planterat lite påskliljor på krukor på entrén. Och, ätit lunch ute!