K
Blå skottkärra fylld med uppsamlat ris och kvistar, placerad på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plockat pinnar, kärran blev full

• Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
galento
Har riggat grävlingfällan igen .

• Gilla
Oskick och 2 till
  • Laddar…
Gräver en liten grop.... Blir kladdigt värre!
Grävd grop vid ett hus med kladdig jord och skyddande dämpmatta på husets grund.
Skapa konto

• Gilla
P-plats och 8 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Gräver en liten grop.... Blir kladdigt värre!
[bild]
Trevligt att se nån bygga på hälleberget och inte på lösan sand.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Fadai och 5 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Trevligt att se nån bygga på hälleberget och inte på lösan sand.
Sand? Vad är det? Har bara lerjord och berg på min fastighet.
Jag har planerat en tillbyggnad med källare men vi klarar inte kostnaden att ta bort berget så vi tänker om och kör med plintar istället. Då ger berget bra förankring så något bra blev det ändå!

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
R Rikards.. skrev:
Om någon har behov av en grensax nu i vårbeskärningen.

[länk]
Tack för tips! Beställde en tillsammans med lite annat smått och gott som var nedsatt 😊👍

• Gilla
Rikards..
  • Laddar…
Spettat upp halva schersmin-stubben. Vilket slit, men perfekt väder med 5-10 grader. Flygvapnet hejade på med en överflygning

• Stubbe av schersmin som grävts upp med spett i en trädgård. En skottkärra och spade syns bredvid ett plank, med stenar i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Fåglar flyger i V-formation på en grå himmel ovanför ett hustak och trädgrenar.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
P-plats och 10 till
  • Laddar…
N naikon skrev:
Spettat upp halva schersmin-stubben. Vilket slit, men perfekt väder med 5-10 grader. Flygvapnet hejade på med en överflygning
Det där är helt klart främmande makt och inte våra 39.

Lycka med grön fast sken!
Bild av en garagegolvmatta med en synlig grön lampa som lyser stadigt, vilket ger intryck av fungerande utrustning.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
mexitegel och 6 till
  • Laddar…
M
Idag har jag utökat rabatten, imorgon blir det plantskola. Även beskådat de många lökarna som börjar titta upp.

• Gulmålad fasad med två stolar på uteplatsen, nyplanterade rabattområden och blomlökar som tittar upp ur jorden framför huset.
    Skapa konto
  • Vårträdgård med jord och små lökar som spirar, omgärdade av träd och buskar på solig dag.
    Skapa konto
  • Gilla
P-plats och 3 till
  • Laddar…
Idag har jag flyttat en lavendel som växte mellan plattorna i gången. Nu ska den få bo i en rabatt istället.
Jag har även ägnat mig åt rabarberbrottning. Efter en utdragen kamp vann jag, men det kanske var fusk eftersom jag hade hjälp av spett och spade. Å andra sidan hade rabarbern rötter som trossar. Nu har den också fått en ny boplats med lite bättre läge. Bättre för mig vill säga. 🙂 Rabarbern har trivts väldigt bra där den växte, men jag har annan plan för den ytan.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vårfixat lite i största allmänhet. Det har planterats om blommor, räfsats, bytt till sommardäck på cykeln, plockats fram hammocken, rensats rabatter och lite ofrivilligt lagts om lite stenar i entrén bland annat.

Funderar också på våra två stackars äppelträd. De lutar ganska ordentligt båda två. Funderar lite på om man kan räta upp dem på något bra sätt. Vad tänker experterna på forumet?

Lutat äppelträd stött av en pinne, omgiven av metallring i trädgårdsmiljö.
Skapa konto

Äppelträd som lutar i trädgård, omgärdat av en metallring.
Skapa konto

• Gilla
P-plats
  • Laddar…
Försökt få igång den gamla pumpanläggningen för utevatten, men det var sönderfruset.

• En sönderfrusen pumpanläggning för utevatten med tydliga rost- och vattenskador.
    Skapa konto
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
Äntligen en riktig vårdag! Har klippt gammalt visset och klippt ur perukbusken. Städat bort lite vinterpynt och planterat lite påskliljor på krukor på entrén. Och, ätit lunch ute!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.