Tog fram studsmattan, rensade ogräs i rabatter och fyllde på med täckbark. Skrubbade altanen med tralltvätt och spolade av med högtryck. Tog ut utestolar och bord. Produktiv dag!

tveksamt tveksamt skrev:
Vårfixat lite i största allmänhet. Det har planterats om blommor, räfsats, bytt till sommardäck på cykeln, plockats fram hammocken, rensats rabatter och lite ofrivilligt lagts om lite stenar i entrén bland annat.

Funderar också på våra två stackars äppelträd. De lutar ganska ordentligt båda två. Funderar lite på om man kan räta upp dem på något bra sätt. Vad tänker experterna på forumet?

[bild]
[bild]
Sådär ser ett av våra träd ut också.

Vi försöker skapa en ny huvudstam och hoppas att det mest blir lite karaktär...

Vältat gräsmattorna.
Röd traktor med vält på grön gräsmatta vid rött hus och träd; solsken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Lycka med grön fast sken!
[bild]
Har slarvat bort transformatorn till min. Den ligger nåntans i garaget.

K
R Rikards.. skrev:
Om någon har behov av en grensax nu i vårbeskärningen.

[länk]
Verktyg för trädgårdsarbete, lång grensax med svarta handtag, ligger på golvet.
Skapa konto

Införskaffad

• Gilla
Solvskaftet och 1 till
  • Laddar…
M
Planterat perenner, massvis. Kommer säkert frysa bort men det kändes bra

14 dygn efter sådden var det dags för den första omplanteringen av tomaterna. Lär bli 2 omplanteringsr till innan det är dags att gräva ned dem i jord

Som vanligt såddes det alldeles för många frön, men i år blev det enbart 8 av varje sort som omplanteras. Så de små och veka hamnar i matavfallet.

Tomatplantor omplanterade i små krukor, märkta med siffror, placerade i gröna brickor på ett golv. Framför står en låda med oplanterade plantor.
Skapa konto

• Gilla
Harmagedon
  • Laddar…
Köpte ett bergskörsbär samt tre rosor!
Bergkörsbär i kruka med tre Austin-rosor i gröna krukor på en gräsmatta, omgiven av buskar och ett hus i bakgrunden.
Skapa konto

Hann med att få ner rosorna.
Nyplanterade rosor i en rabatt framför en röd träpanelvägg, omgiven av betongplattor och gräs.
Skapa konto

Austin-rosor stod det i butiken. Vet inte exakt vad det innebär men dom sa att dom var grymma!

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Austin är en rosförädlare som är känd för att fått fram väldigt ”fina”sorter. Friska, doftande och oftast remonterande. Så du blir säkert nöjd!
Tyvärr brukar rådjur gilla rosor så du behöver skydda dem om du sådana i trädgården.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
H Harmagedon skrev:
Austin är en rosförädlare som är känd för att fått fram väldigt ”fina”sorter. Friska, doftande och oftast remonterande. Så du blir säkert nöjd!
Tyvärr brukar rådjur gilla rosor så du behöver skydda dem om du sådana i trädgården.
Tack för infon, låter lovande!
Ja detta eviga krig mot rådjuren. Men man vill ju inte gärna stängsla in hela rabatten.
Har detta hemma som jag kan prova med?
https://www.blomsterlandet.se/produ...mpningsmedel/trico-garden-nelson-garden-2664/

Fadai
N naikon skrev:
Ja detta eviga krig mot rådjuren. Men man vill ju inte gärna stängsla in hela rabatten.
[länk]
Tricogarden är jättebra tycker jag. Tröttnade på att ha stora ulltussar överallt.

• Älska
naikon
  • Laddar…
N naikon skrev:
Köpte ett bergskörsbär samt tre rosor!
[bild]

Hann med att få ner rosorna.

Austin-rosor stod det i butiken. Vet inte exakt vad det innebär men dom sa att dom var grymma!
Tänk på att ha kvar pinnen som stöd så länge det går..mitt körsbärsträd böjer av ordentligt åt hållet där solen når.. Körsbärsträd med stöd i en trädgård, böjer sig mot solen.
Skapa konto

• Gilla
P-plats och 1 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Tricogarden är jättebra tycker jag. Tröttnade på att ha stora ulltussar överallt.
Gött då kör jag med det!

Frustrator Frustrator skrev:
Tänk på att ha kvar pinnen som stöd så länge det går..mitt körsbärsträd böjer av ordentligt åt hållet där solen når..[bild]
Bra tips, ska jag tänka på!

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Det var visserligen igår, men jag har sågat i vårt döda äppelträd för att ta bort alla småspröt och korta ner långa grenar.

Dött äppelträd med avsågade grenar står i en trädgård med stödtråd, omgiven av buskar och ett hus i bakgrunden under blå himmel.
Skapa konto

Tanken är att plantera klättrare som får använda högstubben som klätterstöd.

• Gilla
  • Älska
P-plats och 8 till
  • Laddar…
N naikon skrev:
[länk]
Det funkade ungefär inte alls på rådjuren hos oss…
Hoppas du har bättre rådjur! 🙃

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.