Kröp in under huset i helgen för att kolla statusen på husgrunden. allt såg helt ok ut tills jag kom till sista facket.
Nästa allt var täckt med små vita "svampar". jag ser inga tecken på fukt och kattluckor är öppna. bifogar några bilder och hoppas att någon av alla experter kan svara vad det är för något.
Har letat efter liknade på nätet men tycker inte jag hittar något liknande.
I detta facket kommer avlopp från övervåning in från facket bredvid och går ihop med avlopp från nedre plan innan det går vidare ut mot brunnen.
Tycker lutningen ser lite tveksam ut men vet inte om det påverkar funktionen, eller om det är avloppsvatten ståendes i röret som gör att det bildas svamp. men då borde det även vara tendens till svamp i facket innan.
Som sagt så hoppas jag på lite hjälp...
Nästa allt var täckt med små vita "svampar". jag ser inga tecken på fukt och kattluckor är öppna. bifogar några bilder och hoppas att någon av alla experter kan svara vad det är för något.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
I detta facket kommer avlopp från övervåning in från facket bredvid och går ihop med avlopp från nedre plan innan det går vidare ut mot brunnen.
Tycker lutningen ser lite tveksam ut men vet inte om det påverkar funktionen, eller om det är avloppsvatten ståendes i röret som gör att det bildas svamp. men då borde det även vara tendens till svamp i facket innan.
Logga in
Skapa konto
Jag kan inte säga vad svampen heter men eftersom den växer där så är det ju inte omöjligt att du har fel miljö under huset, alltså för mycket fukt. Prova läggs plast över hela marken så inte så mycket markfukt tränger upp.cease351 skrev:Kröp in under huset i helgen för att kolla statusen på husgrunden. allt såg helt ok ut tills jag kom till sista facket.
[bild]
[bild]
[bild]
Klicka här för att svara