5 504 läst ·
23 svar
6k läst
23 svar
Vad har jag för brunn på tomten?
Ropa till om du flyttar till Örebro någon gång. Jag har också ett brunnslock som jag vill öppna och du låter precis som den typen av granne jag behöver.Claes Sörmland skrev:
Vill minnas att jag har en sådan slagskruvmejsel i garaget nånstans. Bor i Garphyttan. Bortrest för tillfället, dock. Hemma om några dagar.B Bonzo2000 skrev:
Gräv ner 15 centimeter runtom. Den ligger antagligen bara ovanpå ett plaströr.Klarinettfett skrev:
Hej!
Vi har en sådan här brunn på tomten, och vet inte vad det är för något. 30 cm i diameter. Den är placerad ca 4 från huset inåt på tomten. Mao EFTER inkommande vatten, el och fiber etc..
Kommunen säger följande:
"Vår spilledning går i riktning mot den brunnen så kan vara en liten brunn till den, annars kan det vara dagvatten men han har ingen anslutning till dagvatten hos oss. "
Det är skruvar i sidorna som såklart absolut inte går att få upp, har sprayat rostlösning och 5-56 i flera dagar, satt i en skruvmejsel och knackat lite men de är orubbliga.
Huset är byggt 2013 så det är inte super gammalt.
Tips på vad det kan vara?
Och hur man kan lossa skruvar på en brunn som inte har öppnats på 13+ år? 😊
Annars är järnet bultat på en plastflens och är teleskopisk och går att dra upp.
Den funkade direkt! Sjukt bra grej!Karrock skrev:
Update: det här hittade jag under locket. Är ca 1 meter djupt och luktar ingenting. Två rör som sticker ut ca 20-30 cm ovanför botten.
Är det dagvatten?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden