Någon som har en förklaring på vad som har hänt med pappen förutom att den är gammal? Hal legat plåt på taket som inte innehåller några spår av pappen.

• Skadad takpapp runt en skorsten på ett platt tak, med verktyg och gammal isolering synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Någon rev väl sönder det när dom skulle stoppa ner ventilationen och så orkade dom inte göra något åt det innan dom la på plåten.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Någon rev väl sönder det när dom skulle stoppa ner ventilationen och så orkade dom inte göra något åt det innan dom la på plåten.
Menar du att man inte lagt plåten samtidigt som pappen, har inte alla plåttak vattentät papp under?

Rickard.
Jag tycker det ser ut som att detta var ett papptak som senare fick plåt på sig.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Jag tycker det ser ut som att detta var ett papptak som senare fick plåt på sig.
det är säkert så, men det verkar ju märkligt att man inte tätar innan man lägger plåten?

Rickard.
Det kan man få tycka men jag skulle inte bli inte särskilt förvånad om jag hade rätt, jag vet inte när detta är gjort men man var inte lika noga med sånt här förr i tiden.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Råsponten ser ju fin ut även där pappen saknas, så det verkar inte ha varit något problem.
Men du är medveten om att det kvadratiska röret är av eternit och alltså innehåller asbest?

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Råsponten ser ju fin ut även där pappen saknas, så det verkar inte ha varit något problem.
Men du är medveten om att det kvadratiska röret är av eternit och alltså innehåller asbest?
Det har dock läckt in. Röret är väl inga problem så länge de sitter där det sitter.

Men det ser inte ut att ha kommit vatten på råsponten? Rörgenomföringarna kanske var otäta på något vis?
Eternitröret är inte farligt där det sitter, nej. Men det kan ändå vara bra att veta vad det är.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.