Varför har de plötsligt blivit såhär? Golvet är lagt för 6 år sedan.

K
Om du trycker på den bredvid - kan du då trycka ner den också?
Vad finns under?

Ser det ut som golvet spänner upp och du trycker ner det så det blir plant, eller snarare som att det blir en grop/svacka när du trycker?

Redigerat:
sponten mellan skivorna har pajat det skall inte gå att trycka ner den vänstre utan den till höger om följer med.
troligen är där en liten svacka i underlaget

K Kardan79 skrev:
Om du trycker på den bredvid - kan du då trycka ner den också?
Vad finns under?

Ser det ut som golvet spänner upp och du trycker ner det så det blir plant, eller snarare som att det blir en grop/svacka när du trycker?
Nej den går inte att trycka ner. Skulle tro de är nån form av spånskiva under.

T tergo skrev:
sponten mellan skivorna har pajat det skall inte gå att trycka ner den vänstre utan den till höger om följer med.
troligen är där en liten svacka i underlaget
Okej.... De går väl inte att göra nåt åt antar jag? Annat än att byta hela golvet 🙁

D DorisDoris skrev:
Okej.... De går väl inte att göra nåt åt antar jag? Annat än att byta hela golvet 🙁
om du har skivor över

D DorisDoris skrev:
Fuktskada

Frans Tyft Frans Tyft skrev:
Fuktskada
Väldigt svårt att tro, ligger mitt i huset och inget som kunde orsaka fukt där. Vad skulle de vara?

F
D DorisDoris skrev:
Har liknande problem med vårt laminat här och där.

Har lärt mig att ignorera det..

• Gilla
Manuel Sandoval
  • Laddar…
K
D DorisDoris skrev:
Väldigt svårt att tro, ligger mitt i huset och inget som kunde orsaka fukt där. Vad skulle de vara?
Om ni har spånskiva under så kan man ju undra vad som hänt. Det är nästan svårt att få till riktigt lokala svackor.

Det kan ju vara så att sponten gått även på spånskivorna under eller så har sponten, av någon anledning, kapats bort innan läggning. Om spånet tandar blir ytskiktet hängande i sponten. Oavsett orsak så håller sponten på ytskikten ett tag, men ger med tiden med sig. Verkar ju vara mitt i ett dörrhål, så slitaget/belastningen blir större än på många andra ställen.

Diagram av golvkonstruktion med pil som markerar där sponten kan ha sviktat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

F
K Kardan79 skrev:
Om ni har spånskiva under så kan man ju undra vad som hänt. Det är nästan svårt att få till riktigt lokala svackor.

Det kan ju vara så att sponten gått även på spånskivorna under eller så har sponten, av någon anledning, kapats bort innan läggning. Om spånet tandar blir ytskiktet hängande i sponten. Oavsett orsak så håller sponten på ytskikten ett tag, men ger med tiden med sig. Verkar ju vara mitt i ett dörrhål, så slitaget/belastningen blir större än på många andra ställen.

[bild]
Hos hos gar spånskivorna gett sig lite.överallt känns det som. I ett rum så tar det till och med emot rör till radiatorn, tydligt knak när man trycker lätt med foten på ett ställe.

K
F Fideliox skrev:
Hos hos gar spånskivorna gett sig lite.överallt känns det som. I ett rum så tar det till och med emot rör till radiatorn, tydligt knak när man trycker lätt med foten på ett ställe.
Så djävla svårt är det inte att lägga golvspån. Undrar hur det kan vara möjligt... 😅

F
K Kardan79 skrev:
Så djävla svårt är det inte att lägga golvspån. Undrar hur det kan vara möjligt... 😅
Älvsbyhus, billigaste möjligaste snickare. 😉

Har funderat på att hål i trossbotten underifrån och ser om det går att pilla in en kil eller nåt.

• Haha
Kardan79
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.