675 läst ·
5 svar
675 läst
5 svar
Hur hade ni hanterat skarv i taket och golvet? Innervägg som tagits ner.
Hej!
Undrar om någon har något ta tips på hur man kan hantera en sån här skarv i innertaket och i golvet? Det har alltså funnits en vägg här tidigare.
Den förre ägaren hade satt up fejk-bjälkar i taket. Det var i nån typ av frigolitliknande material, det gillade jag inte så det har jag tagit ner.
I golvet fanns en T-list (tror jag att det heter) i gul metall, jag gillar inte den lösningen heller. 😀
Vore hemskt tacksam om någon har något annat förslag än ovan.
Undrar om någon har något ta tips på hur man kan hantera en sån här skarv i innertaket och i golvet? Det har alltså funnits en vägg här tidigare.
Den förre ägaren hade satt up fejk-bjälkar i taket. Det var i nån typ av frigolitliknande material, det gillade jag inte så det har jag tagit ner.
I golvet fanns en T-list (tror jag att det heter) i gul metall, jag gillar inte den lösningen heller. 😀
Vore hemskt tacksam om någon har något annat förslag än ovan.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 220 inlägg
Det finns trämönstrade övergångslister, även om jag inte vet om de finns just i gran/furu-färg. Eller lägga som en tröskel över skarven, dvs. en bräda på tvären. Men det finns ju inget sätt att få det osynligt.
Snyggast i golvet tror jag är att kapa bägge sidor med brädändar perfekt rakt (troligen cirkelsåg) för att skapa utrymme att fälla in en smal bräda/list på längden. På det viset sticker inget upp. I taket kan man egentligen nöja sig med en pappremsa som man lägger över skarven och målar. Alternativt en mycket tunn rak list.
Redigerat:
Hej!
Tack snälla för svaren, och ursäkta att det tagit tid att svara.
Jag har själv varit inne på att såga för att lägga i en bräda, så att det, som du skriver, inte sticker upp något.
Det här med pappet ska jag kolla upp.
Tack återigen för svaren. 🙏👍👍
Tack snälla för svaren, och ursäkta att det tagit tid att svara.
Jag har själv varit inne på att såga för att lägga i en bräda, så att det, som du skriver, inte sticker upp något.
Det här med pappet ska jag kolla upp.
Tack återigen för svaren. 🙏👍👍
Produkter som diskuteras: "Akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Akrylfog syns absolut minst i taket.
Spruta på lite vatten och jämna ut med en böjbar s k japanspackel.
Slipa lite lätt först i fiberriktning för att få bort ev utstickande flisor och annat.
Eloxerad låg metallist i nån varm färgton på golvet. I listen försänkta komiska hål.
Trälister bygger för högt.
Spruta på lite vatten och jämna ut med en böjbar s k japanspackel.
Slipa lite lätt först i fiberriktning för att få bort ev utstickande flisor och annat.
Eloxerad låg metallist i nån varm färgton på golvet. I listen försänkta komiska hål.
Trälister bygger för högt.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden