S
Noramasen Noramasen skrev:
NÀ, inte till det ÀndamÄlet dÄ vi vill ha sÄ osynliga skarvar som möjligt. Sedan vete det vÀl tusan ifall de Àr hÄllbara nog för rÀckens pÄfrestningar.
😂
Trodde det framgick med tydlighet att det var ett skÀmt. Man brukar ju drivs med moderna rördragningar med presskopplingar att det inte krÀvs nÄgon hantverksskicklighet jÀmfört med att bocka rören.

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
Ja se det gick mig helt förbi. Jag har sett annars att det har varit lite poppis bland inredare att ha med dessa kopplingar, dÀrav Àr jag inte förvÄnad att det föreslogs.
Men jag ska ta till mig av skĂ€mtet och skratta lite för vĂ€nlighetens skull😉

• Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
T
fatsug fatsug skrev:
Ser vÀldigt bekant ut. Ett tips i all vÀlmening: SÀtt upp ett par snedstrÀvor. FrÄga mig hur jag vet att det Àr en bra idé. Kanske inte livsviktigt om den bara Àr för tillfÀllig anvÀndning.
Hur menar du med "ser bekant ut"?
Platsen eller modellen pÄ motorbock?

Tack för tipset om snedstrÀva, ska se om jag hittar lÀmplig pinne bland spillbitarna.
Jag skulle tro att det inte behövs för den lilla motorn men risken finns att man hĂ€nger dit nĂ„got större nĂ„gon dag. đŸ„Ž

T Testarn skrev:
Hur menar du med "ser bekant ut"?
Platsen eller modellen pÄ motorbock?

Tack för tipset om snedstrÀva, ska se om jag hittar lÀmplig pinne bland spillbitarna.
Jag skulle tro att det inte behövs för den lilla motorn men risken finns att man hĂ€nger dit nĂ„got större nĂ„gon dag. đŸ„Ž
Sorry, jag menar att jag byggt en nÀstan identisk stÀllning. Som kollapsade under vinterförvaringen. DÀrav bra med en snedstrÀva.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
KnÄpat ihop en sÄn dÀr amerikansk stol av överbliven trall[bild]

Och sen försökt undvika att fÄ en hjÀrnblödning av swedendro, de hade en sak inne som jag bestÀllde för en vecka sedan, den har stÄtt markerad som 'redo att packas' sen dess. PÄminns igen om varför jag försöker undvika den sidan..
Du har bara inte förstÄtt hur man bestÀller. Först lÀgger man en order digitalt och vÀntar en halv dag. Sedan ringer man och stÀller en helt ovidkommande frÄga och samtidigt ber man dem kolla pÄ ordern. DÄ brukar man fÄ veta att de inte skrivit ut ordern och gett papperet till lagren Àn, men att de fixar direkt. Sedan gÄr det fort. Det finns ehandlare som Àr lite modernare, men HÄkan och Dan som brukar svara Àr trevliga att prata med, sÄ det jÀmnar kanske ut sig.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Du har bara inte förstÄtt hur man bestÀller. Först lÀgger man en order digitalt och vÀntar en halv dag. Sedan ringer man och stÀller en helt ovidkommande frÄga och samtidigt ber man dem kolla pÄ ordern. DÄ brukar man fÄ veta att de inte skrivit ut ordern och gett papperet till lagren Àn, men att de fixar direkt. Sedan gÄr det fort. Det finns ehandlare som Àr lite modernare, men HÄkan och Dan som brukar svara Àr trevliga att prata med, sÄ det jÀmnar kanske ut sig.
Kunskap Àr makt!

Hep Hep skrev:
Atsingen, jag bara mailade dem efter tvÄ dagar och det har inte hÀnt nÄgot Ànnu..

Bytt en strömbrytare.
Inte Ärets modell pÄ provare, men funkar. 20260717_111845.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Noramasen och 2 till
  • Laddar…
AnvÀnt rörbocken den groteska för att fÄ till ett resultat som inte Àr lika groteskt, men övning ger fÀrdighet och skulle önska mera av den vanan. Fick till det mot slutet och det ÄterstÄr bara ifall jag ids göra om den första biten. Erfarenheten bestÄr bland annat av att nÀr jag fyllt pÄ tillrÀckligt med sand sÄ rÀcker inte det, trots att jag knackat ner allt. Trodde jag ja, och det blev ett förhÄllande kraftigt veck som kom att hamna mitt i blickfÄnget, pÄ den som söker det. Samt att denna böj blev lite för platt pÄ utsidan av böjen. Det som gÀller Àr det att det SKA packas tills det definitivt inte sjunker ihop i toppen dÄ man knackar pÄ röret pÄ alla tÀnkbara stÀllen för att vibrera ner sanden fullt ut. Men nu Àr bitarna klara för lite efterbearbetning samt tillverkning av skarbitar.
Förresten sÄ Àr det tanken att det ska bli handledare i trapp.

[bild]
Snyggt!
Det Àr svÄrt att bocka rÀtt, sÀrskilt nÀr det ska ske i tre dimensioner - och pÄ rÀtt stÀllen

Ska du lacka den eller bara lÄta vara?

42:an fick hjÀlpa till och ta bort en gammal stagögla till elstolpen!

• PXL_20260717_092117589.jpg
    Skapa konto
  • PXL_20260717_092530376.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Alfredo och 8 till
  • Laddar…
Fick ett oljefat, sÄ jag tÀnkte göra en sÄn Vortex incinerator barrel. Fick man anvÀnda rondell och svets för kedjestumparna som gallret hÀnger i. TÀnkte testa att elda pÄsarna frÄn separetten.
Men det fÄr bli lite regn först

• PXL_20260717_100621648.jpg
    Skapa konto
  • PXL_20260717_100639902.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Snyggt!
Det Àr svÄrt att bocka rÀtt, sÀrskilt nÀr det ska ske i tre dimensioner - och pÄ rÀtt stÀllen

Ska du lacka den eller bara lÄta vara?
Tackar. Ja en ny erfarenhet som satte en pÄ prov.
Jag anser att kopparen gör sig bĂ€st nĂ€r den Ă„ldras naturligt och fĂ„r en brunare samt blankare nyans. Att den blir ”flammig” gör absolut ingenting dĂ„ det tillhör egenskaperna hos materialet. Alternativt hade varit att brunera rören för att fĂ„ en mera bestĂ€ndig variant, men dĂ„ krĂ€vs lackering för den hĂ„llbarheten.

• Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
V Vante skrev:
Bytt en strömbrytare.
Inte Ärets modell pÄ provare, men funkar.[bild]
StÄlskog Àr klass!

Hade ingen aning om att de sÄlt sÄdana. Trodde de hade mest private och indikatorer för mellan och högspÀnning.

R Robert-san01 skrev:
StÄlskog Àr klass!

Hade ingen aning om att de sÄlt sÄdana. Trodde de hade mest private och indikatorer för mellan och högspÀnning.
Hittade den pÄ spÄnvinden nÀr jag jobbade i ett gammalt hus.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Tackar. Ja en ny erfarenhet som satte en pÄ prov.
Jag anser att kopparen gör sig bĂ€st nĂ€r den Ă„ldras naturligt och fĂ„r en brunare samt blankare nyans. Att den blir ”flammig” gör absolut ingenting dĂ„ det tillhör egenskaperna hos materialet. Alternativt hade varit att brunera rören för att fĂ„ en mera bestĂ€ndig variant, men dĂ„ krĂ€vs lackering för den hĂ„llbarheten.
Har sjĂ€lv utvecklat nĂ„gon skum fetish för snygga svĂ€ngda trapprĂ€cken 😍 😂.

Funderar pĂ„ rĂ€cket hemma dĂ€r planen Ă€r att överliggaren(?) pĂ„ trapprĂ€cket ska svĂ€nga runt 180 grader och ansluta mot rĂ€cket som sedan följer u-trappan hela vĂ€gen ner. Och detta dĂ„ inte en rund handledare utan profilerad. Vet inte riktigt hur man ska fĂ„ till det đŸ€”

IMG_0718.jpeg
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.