4 143 085 lĂ€st ·
21 240 svar
4143k lÀst
21,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
S
sinuslinus
TrÀskalle
· Ăstergötlands lĂ€n
· 6 036 inlĂ€gg
sinuslinus
TrÀskalle
- Ăstergötlands lĂ€n
- 6 036 inlÀgg
đNoramasen skrev:
Trodde det framgick med tydlighet att det var ett skÀmt. Man brukar ju drivs med moderna rördragningar med presskopplingar att det inte krÀvs nÄgon hantverksskicklighet jÀmfört med att bocka rören.
Ja se det gick mig helt förbi. Jag har sett annars att det har varit lite poppis bland inredare att ha med dessa kopplingar, dÀrav Àr jag inte förvÄnad att det föreslogs.
Men jag ska ta till mig av skĂ€mtet och skratta lite för vĂ€nlighetens skullđ
Men jag ska ta till mig av skĂ€mtet och skratta lite för vĂ€nlighetens skullđ
Hur menar du med "ser bekant ut"?fatsug skrev:
Platsen eller modellen pÄ motorbock?
Tack för tipset om snedstrÀva, ska se om jag hittar lÀmplig pinne bland spillbitarna.
Jag skulle tro att det inte behövs för den lilla motorn men risken finns att man hĂ€nger dit nĂ„got större nĂ„gon dag. đ„Ž
Sorry, jag menar att jag byggt en nÀstan identisk stÀllning. Som kollapsade under vinterförvaringen. DÀrav bra med en snedstrÀva.T Testarn skrev:
Du har bara inte förstÄtt hur man bestÀller. Först lÀgger man en order digitalt och vÀntar en halv dag. Sedan ringer man och stÀller en helt ovidkommande frÄga och samtidigt ber man dem kolla pÄ ordern. DÄ brukar man fÄ veta att de inte skrivit ut ordern och gett papperet till lagren Àn, men att de fixar direkt. Sedan gÄr det fort. Det finns ehandlare som Àr lite modernare, men HÄkan och Dan som brukar svara Àr trevliga att prata med, sÄ det jÀmnar kanske ut sig.Frustrator skrev:
KnÄpat ihop en sÄn dÀr amerikansk stol av överbliven trall[bild]
Och sen försökt undvika att fÄ en hjÀrnblödning av swedendro, de hade en sak inne som jag bestÀllde för en vecka sedan, den har stÄtt markerad som 'redo att packas' sen dess. PÄminns igen om varför jag försöker undvika den sidan..
Kunskap Àr makt!Hep skrev:
Du har bara inte förstÄtt hur man bestÀller. Först lÀgger man en order digitalt och vÀntar en halv dag. Sedan ringer man och stÀller en helt ovidkommande frÄga och samtidigt ber man dem kolla pÄ ordern. DÄ brukar man fÄ veta att de inte skrivit ut ordern och gett papperet till lagren Àn, men att de fixar direkt. Sedan gÄr det fort. Det finns ehandlare som Àr lite modernare, men HÄkan och Dan som brukar svara Àr trevliga att prata med, sÄ det jÀmnar kanske ut sig.
Verktygstokig
· Halland
· 8 333 inlĂ€gg
Atsingen, jag bara mailade dem efter tvÄ dagar och det har inte hÀnt nÄgot Ànnu..Hep skrev:
Du har bara inte förstÄtt hur man bestÀller. Först lÀgger man en order digitalt och vÀntar en halv dag. Sedan ringer man och stÀller en helt ovidkommande frÄga och samtidigt ber man dem kolla pÄ ordern. DÄ brukar man fÄ veta att de inte skrivit ut ordern och gett papperet till lagren Àn, men att de fixar direkt. Sedan gÄr det fort. Det finns ehandlare som Àr lite modernare, men HÄkan och Dan som brukar svara Àr trevliga att prata med, sÄ det jÀmnar kanske ut sig.
Snyggt!Noramasen skrev:
AnvÀnt rörbocken den groteska för att fÄ till ett resultat som inte Àr lika groteskt, men övning ger fÀrdighet och skulle önska mera av den vanan. Fick till det mot slutet och det ÄterstÄr bara ifall jag ids göra om den första biten. Erfarenheten bestÄr bland annat av att nÀr jag fyllt pÄ tillrÀckligt med sand sÄ rÀcker inte det, trots att jag knackat ner allt. Trodde jag ja, och det blev ett förhÄllande kraftigt veck som kom att hamna mitt i blickfÄnget, pÄ den som söker det. Samt att denna böj blev lite för platt pÄ utsidan av böjen. Det som gÀller Àr det att det SKA packas tills det definitivt inte sjunker ihop i toppen dÄ man knackar pÄ röret pÄ alla tÀnkbara stÀllen för att vibrera ner sanden fullt ut. Men nu Àr bitarna klara för lite efterbearbetning samt tillverkning av skarbitar.
Förresten sÄ Àr det tanken att det ska bli handledare i trapp.
[bild]
Det Ă€r svĂ„rt att bocka rĂ€tt, sĂ€rskilt nĂ€r det ska ske i tre dimensioner - och pĂ„ rĂ€tt stĂ€llenâŠ
Ska du lacka den eller bara lÄta vara?
Fick ett oljefat, sÄ jag tÀnkte göra en sÄn Vortex incinerator barrel. Fick man anvÀnda rondell och svets för kedjestumparna som gallret hÀnger i. TÀnkte testa att elda pÄsarna frÄn separetten.
Men det fÄr bli lite regn först
Men det fÄr bli lite regn först
Tackar. Ja en ny erfarenhet som satte en pÄ prov.mexitegel skrev:
Jag anser att kopparen gör sig bĂ€st nĂ€r den Ă„ldras naturligt och fĂ„r en brunare samt blankare nyans. Att den blir âflammigâ gör absolut ingenting dĂ„ det tillhör egenskaperna hos materialet. Alternativt hade varit att brunera rören för att fĂ„ en mera bestĂ€ndig variant, men dĂ„ krĂ€vs lackering för den hĂ„llbarheten.
SjÀlvbyggare
· Stockholm
· 10 316 inlĂ€gg
Har sjĂ€lv utvecklat nĂ„gon skum fetish för snygga svĂ€ngda trapprĂ€cken đ đ.Noramasen skrev:
Tackar. Ja en ny erfarenhet som satte en pÄ prov.
Jag anser att kopparen gör sig bĂ€st nĂ€r den Ă„ldras naturligt och fĂ„r en brunare samt blankare nyans. Att den blir âflammigâ gör absolut ingenting dĂ„ det tillhör egenskaperna hos materialet. Alternativt hade varit att brunera rören för att fĂ„ en mera bestĂ€ndig variant, men dĂ„ krĂ€vs lackering för den hĂ„llbarheten.
Funderar pĂ„ rĂ€cket hemma dĂ€r planen Ă€r att överliggaren(?) pĂ„ trapprĂ€cket ska svĂ€nga runt 180 grader och ansluta mot rĂ€cket som sedan följer u-trappan hela vĂ€gen ner. Och detta dĂ„ inte en rund handledare utan profilerad. Vet inte riktigt hur man ska fĂ„ till det đ€
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder