4 138 743 läst ·
21 185 svar
4139k läst
21,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Sedvanlig semesterstädning i alla uthusen. Hittade en bygglampa med 4 st 110V ljuskällor som knappast gå att få tag på. Lyser dessutom kass.
Inser att den har en snygg låda med två uttag;
En spillbit rostfritt, lite borr o gäng senare så har jag kanske löst problemet att det lösa sladdanslutna verktyget som alltid ligger bredvid kap och geren inte är anslutet. Eller att kapgereb inte är ansluten för jag nyss bytte verktyg. För att jag aldrig tror jag behöver leta reda på grendosan… 😁
Inser att den har en snygg låda med två uttag;
En spillbit rostfritt, lite borr o gäng senare så har jag kanske löst problemet att det lösa sladdanslutna verktyget som alltid ligger bredvid kap och geren inte är anslutet. Eller att kapgereb inte är ansluten för jag nyss bytte verktyg. För att jag aldrig tror jag behöver leta reda på grendosan… 😁
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 861 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 861 inlägg
Ahhh.... 13mm hylsan. Väcker minnen till liv från tiden med Strf90. Jag tror att ca 90% av skruvskallarna/muttrarna i den var just 13 mm. Fanns det en 13 mm hylsa i verktygsväskan? Nehej då, det behövs inte tyckte FM.Frustrator skrev:
Hört ett skrapande ljud från bilen ett tag. Tittade till slut in under den. Där hängde någon slags plåt och dinglade, såg inte ut som den skulle dingla egentligen.
Böjde upp den så den åtminstone inte skrapade i
[bild]
Tog på mig snyggkläder och skyddsutrustning [bild]
Fortsatte med säkerhetsutrustning
[bild]
Slitaget på pallbockarna säger något om hur ofta jag meckar, ett antal år sedan sist..[bild]
Oklart hur man får de här delarna att sitta bra[bild][bild]
Så jag körde på klassiska universalverktygen, 13mm hylsa och hammare.[bild]
Sådär![bild]
Samtliga vagnchefer kom tillbaka från första permisen efter vagntjänstens start med en 13 mm hylsa.
Verktygstokig
· Halland
· 8 327 inlägg
Därför man satt och slumrade i en bv206..tommib skrev:
Ahhh.... 13mm hylsan. Väcker minnen till liv från tiden med Strf90. Jag tror att ca 90% av skruvskallarna/muttrarna i den var just 13 mm. Fanns det en 13 mm hylsa i verktygsväskan? Nehej då, det behövs inte tyckte FM.
Samtliga vagnchefer kom tillbaka från första permisen efter vagntjänstens start med en 13 mm hylsa.
Bommade planen med en dag.
Förhoppningen var att få klart ett nytt balkongräcke under semestern, började jobba idag igen och började lyfta upp de färdiga sektorerna när jag kom hem
Strax efter kvällsmaten var alla 7 sektionerna på plats.
Förhoppningen var att få klart ett nytt balkongräcke under semestern, började jobba idag igen och började lyfta upp de färdiga sektorerna när jag kom hem
Logga in
Skapa konto
Strax efter kvällsmaten var alla 7 sektionerna på plats.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto