4 145 159 läst ·
21 254 svar
4145k läst
21,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 815 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 369 inlägg
Jag tror vi är ganska många som har det i vårt passiva ordförråd och vet/ har ett hum om vad en vårdkase var exempelvis. Men i modernt bruk vet jag nog ingen som skulle säga kase. Möjligen bål, men troligast brasa. Och en majbrasa kan då beskriva själva högen, även innan den är tänd.S saiter skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 352 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 352 inlägg
Operation Hallrenovering fortsatte idag
Innan kan man se två saker, en vägg med lite el och en vidrig tapet som inte släpper. Det andra är två garderobsdörrar i passande storlek för en hobbit.
Efter dagens bravader har jag installera en otroligt överdimensionerad dörr samt dragit elen rätt så uttag och brytare (i rummet bakom) kommer på rätt höjd.
Nu en öl som belöning!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Innan kan man se två saker, en vägg med lite el och en vidrig tapet som inte släpper. Det andra är två garderobsdörrar i passande storlek för en hobbit.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Efter dagens bravader har jag installera en otroligt överdimensionerad dörr samt dragit elen rätt så uttag och brytare (i rummet bakom) kommer på rätt höjd.
Nu en öl som belöning!
Min ursprungliga plan var en variant av avgassugarna de har på bilprovningen, fast med en duschstångsupphängning i taket och extra lång slang. Supersmart, men lite för omständigt att bygga så det har aldrig blivit av. Den här verkar funka bra.
Logga in
Skapa konto
Låsvred på utsidan av garderobsdörren gör en ju onekligen lite nyfiken, är det en snickerboa 😊Ossian K Olsson skrev:
Operation Hallrenovering fortsatte idag
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Nu en öl som belöning!
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 352 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 352 inlägg
Harry potter-skrubb för olydiga barn?D Dublin skrev:
Nej då! Kom över en dörr på Marketplace och den är tillfällig nu tills vi bygger om badrummet om något år. Där av vredet (som ska monteras av så ingen blir inlåst)!
Logga in
Skapa konto
Tvättmaskinen började låta som att den inte ville vara kvar i tvättstugan och gjorde avancerade utbrytarförsök.
"Bara" att plocka ner torktumlaren som står ovanpå och försöka få den någorlunda åt sidan (fast monterad sladd som jag inte orkade koppla loss). Sedan fram med tvättmaskinen och skruva isär för att börja felsöka.
Visade sig att två av tre skruvar till betongklumpen som agerar vikt hade lossnat lite. Vid centrifugering blev det någon självsvängning. Skruvade fast, sedan ihop, och sedan tillbaka med allt. Nu är tvättmaskinen tyst igen.
Pärlspontskivorna på altanen har börjat se hemska ut efter åratal i fuktig miljö.
På bilden har ryckt loss dom i överkant och kollat hur jag reglat bakom dom för många, många år sedan.
Köpte finsågad, vitmålad panel, som sköts upp efter lite mätande. Ett paket räcker till halva väggen.
Stämde väldigt bra med höjden, gick att lirka dit nedersta panelen utan att behöva klyva något.
Golvsockel saknas på bilden.
På bilden har ryckt loss dom i överkant och kollat hur jag reglat bakom dom för många, många år sedan.
Logga in
Skapa konto
Köpte finsågad, vitmålad panel, som sköts upp efter lite mätande. Ett paket räcker till halva väggen.
Stämde väldigt bra med höjden, gick att lirka dit nedersta panelen utan att behöva klyva något.
Logga in
Skapa konto
Golvsockel saknas på bilden.