4 130 179 läst ·
21 099 svar
4130k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Du kan köpa en likadan på amazon, tror jag gav typ 700kr. Sen lägger man till delar så kostnaden blir typ 1500-1700kr och man får den roterande armen som man monterar kullager på, ett "duck head" etc. Finns också alla delar på amazon.I Incinerator skrev:
Typ nåt sånt här, men den saknar ju lagringar. https://www.amazon.se/Manuell-Däckv...18802364827&psc=1&language=sv_SE&gad_source=1
Kanon, denna fick jag inte upp på Amazon när jag gjorde ett sök tidigare. då fick jag bara upp denna:K Karl Heinz skrev:
https://www.amazon.se/VEVOR-Däckväxlare-däckavtagare-demontering-Traktorer/dp/B0C9ZRMXZC
Men när jag scrollade ner nu så hittade jag även denna:
https://www.amazon.se/dp/B07RNM6MJL...s8YJClZiBt&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9kZXRhaWw
Se där! Rekommenderar en lagrad svängarm dock, det blir mycket bättre. Jag satte ihop min av ett hopplock av olika delar, krävdes en del mätandeI Incinerator skrev:
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 829 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 829 inlägg
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 829 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 829 inlägg
Ja, se där. Knappt synliga.
Vad är de till för då? Jo, att räta upp ett äppelträd lite. Jag är ju inte ortoped men har ändå lite inspiration från dem (eller åtminstone SOFs logga).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är de till för då? Jo, att räta upp ett äppelträd lite. Jag är ju inte ortoped men har ändå lite inspiration från dem (eller åtminstone SOFs logga).
Logga in
Skapa konto
Furu.
Långt ifrån perfekt, men jag är väldigt nöjd för ett första försök.
Långt ifrån perfekt, men jag är väldigt nöjd för ett första försök.
Använt en jigg för att säkerställa rätt läge och vinkel på borrhål för pluggning. Egenklien😉 ska man kanske använda sig av tappar, men då jag saknar maskiner alternativt den tid för att göra tappar så blir det en liten kompromiss som denna metod.
Samma jigg används för samtliga hål och därav flertalet hål i denna.
Spröjsens pluggar är av mindre dimension och för att säkerställa placeringen så gjorde jag en liten markering på "brädan" för att komma i rätt position. De små markeringarna är till för att hålla koll på att spröjsen inte flyttar på sig under borrningens moment.
Jaja. Det var detdet!
Samma jigg används för samtliga hål och därav flertalet hål i denna.
Logga in
Skapa konto
Spröjsens pluggar är av mindre dimension och för att säkerställa placeringen så gjorde jag en liten markering på "brädan" för att komma i rätt position. De små markeringarna är till för att hålla koll på att spröjsen inte flyttar på sig under borrningens moment.
Logga in
Skapa konto
Jaja. Det var detdet!
Min första marknad imorgon, så har plockat ihop en del av det som ska förevisas, och så slängde jag ihop några ställningar nu ikväll, som lacken får torka på över natten!
Logga in
Skapa konto
Byggt vidare på staketet. Fixat till snedsträvan på grinden som jag efter att ha måttat och tänkt minst sju gånger ändå satte dit åt fel håll igår kväll och sedan monterat på gångjärn.
Skruvdragare och cirkelsåg var huvudsakliga verktyg.
Kommer en stolpe och lite mer staket till höger senare.
Medlem
· Västmanland
· 2 088 inlägg