4 131 513 läst ·
21 111 svar
4132k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Håller på och passar in de nysnickrade köksstommarna
Har byggt en första front
Och provfräst en lucka
Bara resten kvar…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har byggt en första front
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och provfräst en lucka
Logga in
Skapa konto
Bara resten kvar…
Med hjälp av disksvampen får jag rena rutor som skurits till för montering senare i fönsterbladen. Skulle kunnat använda mig av diskmaskin, men vågar inte även om jag tror att det skulle kunna gå.
Har letat efter liggunderlag för att få glasen att ligga still vid diskningen, men måste supit bort det😉 och fick då ta ett knäskydd istället.
Och med hjälp av en fantastiskt bra glasskärare med inbyggd oljepåförare så var det en barnlek att skära rutorna på 1,5mm tjocklek.
Ritade på papper storleken som var aktuell och bara att lägga på glaset och skära av glatta livet.
De svängda skären var bara att rita på med tusch på den första efter att placerat glaset på bågen. Och sedan använda glaset som mall till de efterföljande.
Har letat efter liggunderlag för att få glasen att ligga still vid diskningen, men måste supit bort det😉 och fick då ta ett knäskydd istället.
Logga in
Skapa konto
Och med hjälp av en fantastiskt bra glasskärare med inbyggd oljepåförare så var det en barnlek att skära rutorna på 1,5mm tjocklek.
Logga in
Skapa konto
Ritade på papper storleken som var aktuell och bara att lägga på glaset och skära av glatta livet.
Logga in
Skapa konto
De svängda skären var bara att rita på med tusch på den första efter att placerat glaset på bågen. Och sedan använda glaset som mall till de efterföljande.
Antar att det är något liknande denna som avses:M MathiasFr skrev:
https://www.gysinge.com/produkt/glasskarare-med-oljebehallare/
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag doppar min glasskärare i fotogen. Blir perfekta skär i bl.a. kakel. Träffade en gammal hantverkare som satte kakel på jobbet. Jag tipsade om att att doppa den i fotogen, han tittade på mig som om jag var dum i huvudet!
Dagen efter träffade jag honom, och han berättade att han provat, och var överraskad över det bra resultatet!
Dagen efter träffade jag honom, och han berättade att han provat, och var överraskad över det bra resultatet!