4 130 525 läst ·
21 104 svar
4131k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 450 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 450 inlägg
Nä vanliga ledlysrör duger bra. Vi kör med några armaturer monterade på en höj och sänkbar ram så vi kan justera allt eftersom tomatuslingarna växer.
jula eller biltema, minns inte vilken, vi tog det som var billigast just då
jula eller biltema, minns inte vilken, vi tog det som var billigast just då
Om de tvista di lärde. Min fru nöjer sig i alla fall inte med några billiga Jula lampor... Men något som gör märkbar skillnad är en värmedyna som man sätter under odlingslådorna. Alltså en som är gjord för ändamålet. Den höjer temperaturen underifrån och då växer det som aldrig förr.nino skrev:
Jag köpte ledlist från Clas Ohlson, men valfri fullspektrumljuskälla ska fungera bra. Fördelen med denna var att den kom med timer och att jag kunde plocka upp den på väg hem från jobbet.Ossian K Olsson skrev:
Delade den på tre och monterade under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Värmematta är bra tills plantorna tittar upp, sen är det bättre att sänka temperaturen så att man får korta och kraftiga plantor. Om man nu driver plantor för att sätta ut vill säga. Odlar man basilika eller något för skörd inomhus är värmematta säkert bra.D Dublin skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 329 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 329 inlägg
Logga in
Skapa konto
I extrarummet har vi haft de här sängborden. Idag fick jag lite tid över och tänkte bygga egna som skruvas i sängen för att slippa ben på golvet.
Logga in
Skapa konto
Gjorde det faktiskt lätt för mig. Ett hyllplan som sågades i 2 35 cm långa bitar. Sen fräste en radie så de skulle matcha mitt skrivbord och sen skruvades de upp med metallkonsoller. Slipades också med nya slipmaskinen jag fick igår!
Logga in
Skapa konto
Klart! Litet nätt sängbord främst för att lägga telefonen på. Det här är sängarna i extrarummet så målet var främst något smidigt.
Men! Det var också ”proof of concept” att det gick att lösa sängbord som hänger i sängen. Så nu är stora sovrummet på tur.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Limmat en annan böjd lucka idag. Denna gången i skåpspressen istället för fanérpressen eftersom det behövdes presstryck även sidledes.
Luckan ska bli något åt det här hållet.
Jag tror att jag har lagt fyra arbetsdagar på att rita upp, limma två mindre test, bygga limmall/ tolaga och limma…
Logga in
Skapa konto
Luckan ska bli något åt det här hållet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag tror att jag har lagt fyra arbetsdagar på att rita upp, limma två mindre test, bygga limmall/ tolaga och limma…