4 131 201 läst ·
21 108 svar
4131k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
En vagga för att gera taklister stående. Blir lite stabilare än att bara hålla mot. Nu ska jag bara trimma in gersågen så 45 grader faktiskt stämmer...
Trimma? Vilket hörn är exakt 90 grader? Använd tekniken att förkroppa så slipper du kladda med fog. Förkroppningen gör att listen kan röra sig lite utan att det blir en glipa.S surglad skrev:
Det brukar jag göra. Men förkroppning löser inte att min såg tror att 44,7 grader är 45 grader. 😀 Det märktes förvånansvärt mycket nu när vi satte brett foder runt ett fönsterFreQa skrev:
Idag har hänt en massa men igår borstade jag av vår tunna gjutjärnspanna och brände in den.
Det gick över förväntan även om den såg gulbränd i mitten. Steka ägg var inga bekymmer!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snickrat ihop en hylla med växtbelysning under så att det får plats ännu mer växter. Tydligen dags att börja förodla enligt min fru. (Samma fru som förra året sa att detta året skulle hon odla färre saker...)
Verktyg: Skruvdragare, cirkelsåg, hammare, lödstation
Oh! Har du också en sådan fru... 😂X xyz-saft skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
X xyz-saft skrev:
Logga in
Skapa konto
Här är det jag som odlar och frun som försöker bromsa.. hennes växter får stå på mittenhyllan i väntan på att resten av mina fröer ska i jorden och in und r lampa..då får se flytta till ett vanligt fönster igen..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 717 inlägg