S
Satt ihop ett (två) skåp.

• Delar av träskåp monteras, med hyllor och sidostycken på plats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Runt hörnskåp med flera hyllor av trä, placerat i en verkstadsmiljö.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Putte G... och 17 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Satt ihop ett (två) skåp.
Snyggt!

Fortsatt med isolering golvbyte i förrådet.
Renoveringsprojekt med träplankor, verktyg och isolering i ett halvt färdigt rum. En sladd och en såg syns på golvet.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
En vagga för att gera taklister stående. Blir lite stabilare än att bara hålla mot. Nu ska jag bara trimma in gersågen så 45 grader faktiskt stämmer...

• Kap- och geringssåg med trä- och plastmaterial under sågning i verkstadsmiljö.
    Skapa konto
  • Såg som skär träbit med kap- och gersåg på arbetsbänk i snickarverkstad.
    Skapa konto
  • Gilla
VidarH och 5 till
  • Laddar…
S surglad skrev:
En vagga för att gera taklister stående. Blir lite stabilare än att bara hålla mot. Nu ska jag bara trimma in gersågen så 45 grader faktiskt stämmer...
Trimma? Vilket hörn är exakt 90 grader? Använd tekniken att förkroppa så slipper du kladda med fog. Förkroppningen gör att listen kan röra sig lite utan att det blir en glipa.

• Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Trimma? Vilket hörn är exakt 90 grader? Använd tekniken att förkroppa så slipper du kladda med fog. Förkroppningen gör att listen kan röra sig lite utan att det blir en glipa.
Det brukar jag göra. Men förkroppning löser inte att min såg tror att 44,7 grader är 45 grader. 😀 Det märktes förvånansvärt mycket nu när vi satte brett foder runt ett fönster

• Gilla
  • Haha
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
Idag har hänt en massa men igår borstade jag av vår tunna gjutjärnspanna och brände in den.
Gjutjärnspanna efter inbränning, sitter på en blå power drill utomhus på betong och grus, med grönt och brunt gräs i bakgrunden.
Skapa konto
Det gick över förväntan även om den såg gulbränd i mitten. Steka ägg var inga bekymmer!
Gjutjärnspanna med gulbränd yta i mitten efter inbränning, fotograferad på en spishäll.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Har städat duschen med hjälp av skruvdragaren.
En skruvdragare med borsthuvud används för att rengöra duschens kakelvägg.
Skapa konto

/Jocce

• Gilla
Dheri och 7 till
  • Laddar…
Hemmasnickrad hylla med växtbelysning ovanför plantor i planteringsbrickor, märkta med gula skyltar för förodling, vid ett fönster.
Skapa konto

Snickrat ihop en hylla med växtbelysning under så att det får plats ännu mer växter. Tydligen dags att börja förodla enligt min fru. (Samma fru som förra året sa att detta året skulle hon odla färre saker...)

Verktyg: Skruvdragare, cirkelsåg, hammare, lödstation

• Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
T
X xyz-saft skrev:
[bild]
Snickrat ihop en hylla med växtbelysning under så att det får plats ännu mer växter. Tydligen dags att börja förodla enligt min fru. (Samma fru som förra året sa att detta året skulle hon odla färre saker...)

Oh! Har du också en sådan fru... 😂

• Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Vi är nog rätt många som har sådana fruar… 😂

• Gilla
VidarH och 7 till
  • Laddar…
K
Är det inte per definitionen av en fru..

• Gilla
trycklös
  • Laddar…
X xyz-saft skrev:
[bild]

Planthylla med olika plantor och fröer i krukor och lådor, upplyst av ett växtljus. Hyllan visar en mix av växter i olika tillväxtstadier.
Skapa konto

Här är det jag som odlar och frun som försöker bromsa.. hennes växter får stå på mittenhyllan i väntan på att resten av mina fröer ska i jorden och in und r lampa..då får se flytta till ett vanligt fönster igen..

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Här är vi båda skyldiga till en liknande konstruktion:
Arkivbild, inte riktigt lika grönt än i år.
Växter och plantor i olika odlingstråg under växtbelysning på en hylla, inomhusodling av grönsaker och örter.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Vad har ni för lampor? Kan vara så att jag också är den skyldiga här hemma och årets mål är att odla minst 25 kg tomater..

• Älska
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.