tommib
Är det samma produkt så har de samma EAN. Jag prismatchade en mutterknack från Makita mot Amazon och den blev väldigt billig. Amazon hade någon kampanj och hon på Hornbach bara garvade när hon fick upp den, "där fick du ett väldigt bra pris". Så är det samma produkt så är min erfarenhet att de står för sitt ord.

• Gilla
Ossian K Olsson och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Är det samma produkt så har de samma EAN. Jag prismatchade en mutterknack från Makita mot Amazon och den blev väldigt billig. Amazon hade någon kampanj och hon på Hornbach bara garvade när hon fick upp den, "där fick du ett väldigt bra pris". Så är det samma produkt så är min erfarenhet att de står för sitt ord.
Det är min uppfattning också. Har för vana att kolla pris mot Amazon och några andra webbutiker om jag ska köpa något lite dyrare på hornbach.

GK100 GK100 skrev:
Det man bör se upp med i det fallet är att hylsorna är korrekta dvs koppar och av rätt dimensioner annars är risken stor att det blir sämre med än utan.
Är tveksam till att använda dessa ändylsor som följde med så ska nog skaffa riktiga som jag vet är av rätt material. 👌

• Gilla
GK100
  • Laddar…
Appropå tänger för ändhylsor så tipsade elektrikern jag anlitar om att man bör välja en tång med sex backar framför de med bara fyra backar då de pressar hylsorna bättre men vad har ni andra för erfarenhet?

ClasseClas
tommib tommib skrev:
Stämmer. Jag prismatchade några Fiskarsprylar på Hornbach där Bauhaus hade lägre priser för de var "utgående artikel". Hornbach knorrade ordentligt och hänvisade till utförsäljning men jag stod på mig och fick prisgaranti. Samma EAN.

Oljat en laddning skärbräden som ska in till en hantverksbutik för utvärdering ifall de vill bli "återförsäljare".

• Flera oljade skärbrädor i trä med olika mönster ligger på ett bord i en verkstadsmiljö, redo för utvärdering av en hantverksbutik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oljat skärbräde av trä med dekorativt mönster och texten "TA I TRÄ", redo för utvärdering av hantverksbutik som potentiell återförsäljare.
    Skapa konto
  • Oljat träskärbräda med mörka ränder, redo för utvärdering av hantverksbutik som potentiell återförsäljare.
    Skapa konto
  • Gilla
K snickarn och 19 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Det är min uppfattning också. Har för vana att kolla pris mot Amazon och några andra webbutiker om jag ska köpa något lite dyrare på hornbach.
Samma här, men brukar googla EAN-numret. Sparat många tusen på det, t.ex. hade k-bygg 50 öre lägre pris på stenplattor per styck så det blev 10 % på hela köpet (typ 1500 spänn) 🤓

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Samma här, men brukar googla EAN-numret. Sparat många tusen på det, t.ex. hade k-bygg 50 öre lägre pris på stenplattor per styck så det blev 10 % på hela köpet (typ 1500 spänn) 🤓
Man får ju också 10% av mellanskillnaden i vad de kallar "hittelön" för att man lyckats hitta ett lägre pris. Jag skaffade en Ecoflow powerbank till sommarstugan (och båten) och fick ordentlig rabatt. Av nån anledning ligger Hornbach nån eller flera tusenlappar över Amazons priser på Ecoflow produkterna de har i sitt sortiment.

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
La allt i en flyttlåda och i brist på bil så ställde jag in den i garderoben tills nästa gång jag kunde låna bil och köra till tippen.
OT:Imponerande, jag har hitills bara 'klarat mej' en halvdag utan egen bil/fordon sen jag tog körkortet.
(Räknar inte den gången jag hämtade ungen med traktor på förskolan som fordonslös)

Med verktyg har jag bara skruvat förbränningstoa i dag.

Cirkelsåg på räls använd för att klyva limträskiva i en verkstad.
Skapa konto

Klyvt lite limträskiva

• Gilla
pjgb och 4 till
  • Laddar…
Märkt ut, och handsågade sen ur urtagen. Går så långsamt när man handsågar så man hinner se felen direkt och kan fixa till :) Närbild på träverk med urtag, markerade och sågade för hand, som visar noggrant arbete och möjlighet till justering av fel.
Skapa konto
Handsåg skär urtag i träbit, sågspån synligt.
Skapa konto

• Gilla
Hep och 2 till
  • Laddar…
Skönt att försöka hålla precision.
Träbitar och vinklar, ett stämjärn med rött handtag används för att justera fog i träbearbetning. Verktyg och träspån syns i bakgrunden.
Skapa konto

Och sen är såklart vägghelvetet inte rakt. En lutande plankbit står lutad mot en ojämn vägg. Flera plankor och plastpåsar ligger på golvet bredvid.
Skapa konto

Har dubbelkollat så inte virket slått sig, var ju första misstanken..men icke..

• Gilla
Dan_Johansson och 8 till
  • Laddar…
Det är rakt enligt byggtolerans 🙄. Den där glipan är inte en centimeter per meter…
Mvh Findus

• Haha
  • Älska
  • Wow
Gilmorized och 4 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Japp! Jag hittade min stora webergrill 5 kr billigare på toolab med samma EAN. De bara garvade och sänkte priset med 1705 kr 😊.

• Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Det är rakt enligt byggtolerans 🙄. Den där glipan är inte en centimeter per meter…
Mvh Findus
Japp. Planen nu blir att handhyvla så att det ligger bättre an, och samtidigt kompensera så alla tre 'reglar' har ytterkant lika långt ut så inte hela hatthyllan skevar.

Nästa tankenöt är hur jag löser det här snyggt. Skadad trälist och sliten dörrkarm i närbild, med ett synligt mellanrum mot trägolvet.
Skapa konto

Till höger kommer det ett foder och list som täcker glipan vägg/golv.
Ett alternativ är ju en ovanpåliggande tröskel men det verkar före enkelt.
Så tänkte försöka figursåga en bit ek mot dörrposten till (eller vad det heter), och sen hyvla så man får en läpp som sträcker sig över det gråa Närbild av ett hörn där en tröskel, en dörrkarm och en golvplanka möts, med slitage på karmens sida.
Skapa konto

Är en liten höjdskillnad att ta upp.
Tröskel med trä på ena sidan och grå plattor på den andra, vilket tydligt visar övergången mellan två olika golvytor.
Skapa konto

Klinkers mot parkettgolv samt en vit vägg, där parketten inte sluter tätt mot väggen.
Skapa konto

• Gilla
slugger och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.