4 131 723 läst ·
21 112 svar
4132k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 831 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 831 inlägg
Är det samma produkt så har de samma EAN. Jag prismatchade en mutterknack från Makita mot Amazon och den blev väldigt billig. Amazon hade någon kampanj och hon på Hornbach bara garvade när hon fick upp den, "där fick du ett väldigt bra pris". Så är det samma produkt så är min erfarenhet att de står för sitt ord.
Det är min uppfattning också. Har för vana att kolla pris mot Amazon och några andra webbutiker om jag ska köpa något lite dyrare på hornbach.tommib skrev:
Är det samma produkt så har de samma EAN. Jag prismatchade en mutterknack från Makita mot Amazon och den blev väldigt billig. Amazon hade någon kampanj och hon på Hornbach bara garvade när hon fick upp den, "där fick du ett väldigt bra pris". Så är det samma produkt så är min erfarenhet att de står för sitt ord.
Appropå tänger för ändhylsor så tipsade elektrikern jag anlitar om att man bör välja en tång med sex backar framför de med bara fyra backar då de pressar hylsorna bättre men vad har ni andra för erfarenhet?
Stämmer. Jag prismatchade några Fiskarsprylar på Hornbach där Bauhaus hade lägre priser för de var "utgående artikel". Hornbach knorrade ordentligt och hänvisade till utförsäljning men jag stod på mig och fick prisgaranti. Samma EAN.tommib skrev:
Oljat en laddning skärbräden som ska in till en hantverksbutik för utvärdering ifall de vill bli "återförsäljare".
Samma här, men brukar googla EAN-numret. Sparat många tusen på det, t.ex. hade k-bygg 50 öre lägre pris på stenplattor per styck så det blev 10 % på hela köpet (typ 1500 spänn) 🤓D Dublin skrev:
Man får ju också 10% av mellanskillnaden i vad de kallar "hittelön" för att man lyckats hitta ett lägre pris. Jag skaffade en Ecoflow powerbank till sommarstugan (och båten) och fick ordentlig rabatt. Av nån anledning ligger Hornbach nån eller flera tusenlappar över Amazons priser på Ecoflow produkterna de har i sitt sortiment.T Trafikverket1 skrev:
OT:Imponerande, jag har hitills bara 'klarat mej' en halvdag utan egen bil/fordon sen jag tog körkortet.Ossian K Olsson skrev:
(Räknar inte den gången jag hämtade ungen med traktor på förskolan som fordonslös)
Med verktyg har jag bara skruvat förbränningstoa i dag.
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Skönt att försöka hålla precision.
Och sen är såklart vägghelvetet inte rakt.
Har dubbelkollat så inte virket slått sig, var ju första misstanken..men icke..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och sen är såklart vägghelvetet inte rakt.
Logga in
Skapa konto
Har dubbelkollat så inte virket slått sig, var ju första misstanken..men icke..
Japp! Jag hittade min stora webergrill 5 kr billigare på toolab med samma EAN. De bara garvade och sänkte priset med 1705 kr 😊.tommib skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Japp. Planen nu blir att handhyvla så att det ligger bättre an, och samtidigt kompensera så alla tre 'reglar' har ytterkant lika långt ut så inte hela hatthyllan skevar.findus42 skrev:
Nästa tankenöt är hur jag löser det här snyggt.
Logga in
Skapa konto
Till höger kommer det ett foder och list som täcker glipan vägg/golv.
Ett alternativ är ju en ovanpåliggande tröskel men det verkar före enkelt.
Så tänkte försöka figursåga en bit ek mot dörrposten till (eller vad det heter), och sen hyvla så man får en läpp som sträcker sig över det gråa
Logga in
Skapa konto
Är en liten höjdskillnad att ta upp.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto