Testmontage innan limningen så allt ser ut att stämma.

En testuppsättning i en verkstad, med trästycken fastklämda i ett skruvstäd redo för limning med snabbhärdande epoxi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verktyg och material på en arbetsbänk, inklusive en Bahco-tving, skruvstäd, fem minuters epoxi och träbitar arrangerade för ett testmontage.
Skapa konto

Ett testmontage av träbitar i ett skruvstäd med limklämmor och epoxi på en verkstadsyta.
Skapa konto

Fem minuters epoxi sätter sig ändå snabbare än man kan tro trots att allt kändes väl förberett.

• Gilla
Rickard. och 5 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
Testmontage innan limningen så allt ser ut att stämma.

[bild]

[bild]
[bild]
Fem minuters epoxi sätter sig ändå snabbare än man kan tro trots att allt kändes väl förberett.
Våghalsigt med bara 5 minuter!

• Gilla
vanpire
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
För att det blir ett väldigt stort gap bredvid annars. Det ser bättre ut om dörren nästan livar med täcklisten. Kanske inte framgår på bild.
[bild][bild]
Då förstår jag delvis

Monterat svarta magneter. På den här lådan passar det väldigt bra. Tycker åtminstone jag.
Trälåda med röd ram och svarta magneter monterade i hörnen på en arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
T
Hep Hep skrev:
Monterat svarta magneter. På den här lådan passar det väldigt bra. Tycker åtminstone jag.
[bild]
Hur starka är de? Är det neodym-magneter?
Jag köpte små, blanka, magneter som var rätt kraftiga men de var väldigt känsliga så de knäcktes lätt om man råkade dra skruven för hårt.

Testade just ett Temu-inköp och är imponerad.
Är lite emot Temu generellt men har svårt att motivera vad de billigaste kostar i Sverige eller stå emot hur billig denna var...

Krymptång och förpackning med 800 färgade kabelskoterminaler på ett vitt bord.
Skapa konto

• Gilla
Frogmaster och 2 till
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Hur starka är de? Är det neodym-magneter?
Jag köpte små, blanka, magneter som var rätt kraftiga men de var väldigt känsliga så de knäcktes lätt om man råkade dra skruven för hårt.
Låter som om du har träffat mina magneters blanka kusiner. De är precis som du beskriver.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
K
P-plats P-plats skrev:
Är lite emot Temu generellt men har svårt att motivera vad de billigaste kostar i Sverige eller stå emot hur billig denna var...

[bild]
Länk?

• Gilla
breakman och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas
M maglin skrev:
Jag köpte denna istället. [länk]
10 års garanti och tyskt märke
Kostade visst 13 kr mer (289kr)
Jag köpte denna på Hornbach https://www.hornbach.se/p/presstang-meister-for-andhylsor/12055647/
MEISTER, kanske tyskt märke
Kostade 349 kronor, knappa 10 kr mer än medianpriset på Amazon, men just nu 60 kr mer.

P-plats P-plats skrev:

[bild]
Det man bör se upp med i det fallet är att hylsorna är korrekta dvs koppar och av rätt dimensioner annars är risken stor att det blir sämre med än utan.

nikasp
Matti_75 Matti_75 skrev:
Varför krångla till det? En vanlig rak mdf som du förborrar och skruvar innifrån garderoben funkar lika bra. En sån smal bit kan du ta en längre skruv som går in i väggen också om du vill.
Håller med att det känns att ”over complicate” lite i onödan. Har satt in några såna passbitar genom åren.

ClasseClas ClasseClas skrev:
Jag köpte denna på Hornbach [länk]
MEISTER, kanske tyskt märke
Kostade 349 kronor, knappa 10 kr mer än medianpriset på Amazon, men just nu 60 kr mer.
Du nyttjade Hornbach prisgaranti antar jag. Funkar på webbutiker inkl svenska Amazon.

ClasseClas
D Dublin skrev:
Du nyttjade Hornbach prisgaranti antar jag. Funkar på webbutiker inkl svenska Amazon.
Nä, köpte för ca 2 år sen. Det är väl knappast samma EAN-nummer?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.