4 130 769 läst ·
21 107 svar
4131k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 329 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 329 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 329 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 329 inlägg
Haha!Alfredo skrev:
2 av 5 anekdot.
När jag bodde i lägenhet så klippte jag också ner granen för att få ut den. La allt i en flyttlåda och i brist på bil så ställde jag in den i garderoben tills nästa gång jag kunde låna bil och köra till tippen. Där stod således en Ikea-flyttlåda med granris i säkert ett år innan jag öppnade och undrade vad som var i den..
Inte undra på att kläderna doftade skog... 😜Ossian K Olsson skrev:
Haha!
2 av 5 anekdot.
När jag bodde i lägenhet så klippte jag också ner granen för att få ut den. La allt i en flyttlåda och i brist på bil så ställde jag in den i garderoben tills nästa gång jag kunde låna bil och köra till tippen. Där stod således en Ikea-flyttlåda med granris i säkert ett år innan jag öppnade och undrade vad som var i den..
Om ni hittar en lämplig komverterarT Tokenäs skrev:
där har jag med varit men med en pardörr 140x210x gjorde om karmen. Ser svårare ut i detta läge.nanowire skrev:
Limmat ihop ytterligare två modulära hurtsar till garaget/verkstaden/snickeriet. En specialara som ska vara basen för bordsfräsen och anhållet som jag gjorde för inte allt för länge sedan. En mittdel för själva fräsen och utdragbara lådor på respektive sida för frässtål. I delen för färsen är det öppet i toppen (fräsen monteras i skivan som kommer ligga ovanpå).
Hittade ingen bild på nummer två, men det blir en vanlig som ska bli basen för flyttbart svetsbord.
Insåg även att jag behöver fler skruvtvingar, man kan aldrig ha för många sägs det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Hittade ingen bild på nummer två, men det blir en vanlig som ska bli basen för flyttbart svetsbord.
Insåg även att jag behöver fler skruvtvingar, man kan aldrig ha för många sägs det.
Hyvlade upå vad jag trodde var en bit lönn, som jag skulle ha till mina skärbräden. Så nu ska jag laga en floating shelf i ask istället 😅 konstigt hur planerna ändrar bara sådär...
För övrigt blev arbetsflödet otroligt mycket bättre med spånrör, spjäll och egna 3-fasuttag för såg och hyvel. Rätt självklart att det blir bättre när man slipper byta slang och kabel varje gång, men tiden i snickarboa gick från mild frustration till ett rent nöje
För övrigt blev arbetsflödet otroligt mycket bättre med spånrör, spjäll och egna 3-fasuttag för såg och hyvel. Rätt självklart att det blir bättre när man slipper byta slang och kabel varje gång, men tiden i snickarboa gick från mild frustration till ett rent nöje
Kommit ganska långt på ett fräsbord. Jag valde att bygga det ovapå en arbetsbänk för att få jobba i vettig höjd. Rätt tidigt insåg jag att jag nog kommer få svårt att få ner åbäket på golvet på något smidigt sätt, men under tiden som jag funderar på det fortsätter jag att göra det allt tyngre och bängligare.
Logga in
Skapa konto
Fortsatt modelera lite med soffbordet.
Även kommit till skott med första steget på den utdragbara kapsågs bänken. Nästa steg blir att fundera ut en rimlig damfångar lösning. Som gärna ut när man drar ut skivan. I teorin som en bälgkamera, men vill hitta en enklare lösning. Tips välkommna.
Även kommit till skott med första steget på den utdragbara kapsågs bänken. Nästa steg blir att fundera ut en rimlig damfångar lösning. Som gärna ut när man drar ut skivan. I teorin som en bälgkamera, men vill hitta en enklare lösning. Tips välkommna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto