T Taren43 skrev:
Pular på med spånsugsrördragning. synd med dörren för dragningens skull, men jag ska montera sugen i taket med cyklon etc. vad det lider, så sista vertikalen före spånsugen är någorlunda tillfällig.
3d printer och Fusion 360 är bra att ha!
Ser grymt ut! Har det på planen för 2026, Vad har du för spånsug?

D dilemma skrev:
Ser grymt ut! Har det på planen för 2026, Vad har du för spånsug?
Tack! Det är en Hawk FM300B från DUAB, klar förbättring från min lilla 550W med påsfilter 😅

• Gilla
dilemma
  • Laddar…
Byggt en byrå för slippapper. Den ser dyr ut, men allt kommer från ordentliga reapriser. Som med besseytvingar lönar det sig att ha span på festools tillbehör, då det ofta är ordentligt sänkta priser hos någon i Tyskland.

• Byrå förvaringslösning med Festool-lådor inbyggda i träställning, stående mot blå vägg och trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Anderscurl och 16 till
  • Laddar…
Börjat masonit och wellpapp-cada en bokhylla Bokhylla under konstruktion med masonitskivor och wellpapp, placerad mot vit vägg.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 10 till
  • Laddar…
Vilken version på ”Wellpapp-caden”? 🤔

• Gilla
MickeLarsson
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Den analoga. 😉

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Version 1.2. sjukt bra uppdatering när man gick från 1.0 till 1.2. ffa tillgången till verktygen tejp och gks 12v-26 underlättar

• Gilla
  • Haha
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Version 1.2. sjukt bra uppdatering när man gick från 1.0 till 1.2. ffa tillgången till verktygen tejp och gks 12v-26 underlättar
Kan rekommendera versionen med smältlim, klart stabilare cad-filer 👍

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Pillar lite med anhållet till fräsbordet. Beställde profiler från Amazon förra veckan (läs 1 år sedan) och började nu montera sakerna. Rakt är det men i övrigt får man väl vad man betalar för. De medföljande T-muttrarna var så små att de roterar i spåren, bra va?! Ritade iaf upp små stödbitar som håller dem rätt.
Fick också på själva sugadaptern utan för mycket krångel vilket också var förvånande 😅

Har blivit lite mer arbete än tänkt i metall på senaste och jag behöver utöka arsenalen med verktyg för ändamålet...

Nu hoppas jag bara att det fungerar som tänkt för jag har lagt liiite för mycket tid på det här 😎

• Svart aluminiumbalk med plastcylinder ovanpå, placerad på en träyta, med tejp och verkstadsmaterial i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Svart plastkomponent på en svart metallstruktur, intill stång och limflaska på arbetsbänk. Bakom syns en gul trycktvätt.
    Skapa konto
  • 3D-utskriven hållare monterad på en träyta, med en metallprofil i en verkstadsmiljö.
    Skapa konto
  • Aluminiumprofil monterad på ett fräsbord, med en liten T-mutter; en sugadapter och stödbitar för att hålla muttrarna på plats syns.
    Skapa konto
  • Svart aluminiumprofil med monterad T-mutter på ett fräsbord, del av ett gör-det-själv-projekt med inslag av anpassningar och förbättringar.
    Skapa konto
  • Närbild av svart fräsbord med monterade metallprofiler och små T-muttrar, med några lösa svarta delar på ett bord bredvid.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
T Tokenäs skrev:
Kan rekommendera versionen med smältlim, klart stabilare cad-filer 👍
Bad om att få låna barnens! Rosa limpistol med kabel ligger på en kartongbit på ett grått golv.
Skapa konto

Med guldglitterlim! Kartongbit med guldglitterlim på kartongunderlag.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 8 till
  • Laddar…
Med guldglitterlim![bild]
Så jäkla snyggt — vilket bygge!!! 👍🫶
//Ronnie

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Bad om att få låna barnens!
Med guldglitterlim!
Nöjd med versionen hoppas jag 😂

Gråmålad arbetsbänk i verkstad med inbyggd kapsåg omgiven av verktyg och material.
Skapa konto

Målat ett varv på arbetsbänken och påbörjat inbyggnad av sågen.

• Gilla
Anderscurl och 5 till
  • Laddar…
Rickard.
Idag är väl lite flytande men jag har gjort klart ett litet remhjul och två bussningar åt en.
Ett litet remhjul i metall och två metallbussningar i en plastpåse, fotograferade på en vit yta.
Skapa konto

Och här är belöning, helt i min smak 😉
Fyra stålrör och en skjutmått på en arbetsbänk i trä.
Skapa konto

Av det här ska jag bl a tänkt försöka lista ut något smart sätt för hålla stål för att skära invändiga kilspår i kipphyveln.

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Pajat garagetaket, satt upp en extra balk och fått lyftblock på plats så jag kan baxa upp vertikalsågen i bakgrunden på ett nytt mobilt stativ. Blocket ser fint ut, en femhunka hos Vevor 👍
Rött lyftblock monterat i taket, med kedjor som hänger ner. En blå vertikalsåg syns i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.