4 130 448 läst ·
21 103 svar
4130k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Ser grymt ut! Har det på planen för 2026, Vad har du för spånsug?T Taren43 skrev:
Byggt en byrå för slippapper. Den ser dyr ut, men allt kommer från ordentliga reapriser. Som med besseytvingar lönar det sig att ha span på festools tillbehör, då det ofta är ordentligt sänkta priser hos någon i Tyskland.
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Pillar lite med anhållet till fräsbordet. Beställde profiler från Amazon förra veckan (läs 1 år sedan) och började nu montera sakerna. Rakt är det men i övrigt får man väl vad man betalar för. De medföljande T-muttrarna var så små att de roterar i spåren, bra va?! Ritade iaf upp små stödbitar som håller dem rätt.
Fick också på själva sugadaptern utan för mycket krångel vilket också var förvånande 😅
Har blivit lite mer arbete än tänkt i metall på senaste och jag behöver utöka arsenalen med verktyg för ändamålet...
Nu hoppas jag bara att det fungerar som tänkt för jag har lagt liiite för mycket tid på det här 😎
Fick också på själva sugadaptern utan för mycket krångel vilket också var förvånande 😅
Har blivit lite mer arbete än tänkt i metall på senaste och jag behöver utöka arsenalen med verktyg för ändamålet...
Nu hoppas jag bara att det fungerar som tänkt för jag har lagt liiite för mycket tid på det här 😎
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 424 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 424 inlägg
Idag är väl lite flytande men jag har gjort klart ett litet remhjul och två bussningar åt en.
Och här är belöning, helt i min smak 😉
Av det här ska jag bl a tänkt försöka lista ut något smart sätt för hålla stål för att skära invändiga kilspår i kipphyveln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och här är belöning, helt i min smak 😉
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Av det här ska jag bl a tänkt försöka lista ut något smart sätt för hålla stål för att skära invändiga kilspår i kipphyveln.