tommib
Grillgaller som rengörs i en skobricka fylld med vatten på en diskbänk; diskmedel och rengöringssvampar finns också i bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verktyg och verktyg.....
Den årliga rengöringen av grillen. Har letat som en tok efter en balja för att göra rent grillgaller men hittar inget som inte är för litet eller alldeles för stort. Detta är en skobricka från biltema men jag hade gärna haft typ 10 cm kant istället för 2. Någon som känner till någon lämplig balja, som inte samtidigt kostar hundratals kronor?
Optimala mått i övrigt är väl ca 70x45 cm.

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Karvat Pumpor... behöver ett smalare blad till nästa är 😂

Hand håller verktyg vid pumpa med ritad ansiktsdesign; barn tittar på.
Skapa konto

/Jocce

• Gilla
  • Haha
saiter och 1 till
  • Laddar…
tommib
Onödigt stor, men har övervägt sådana ja

Virtuell 3d är ju
tommib tommib skrev:
[bild]

Verktyg och verktyg.....
Den årliga rengöringen av grillen. Har letat som en tok efter en balja för att göra rent grillgaller men hittar inget som inte är för litet eller alldeles för stort. Detta är en skobricka från biltema men jag hade gärna haft typ 10 cm kant istället för 2. Någon som känner till någon lämplig balja, som inte samtidigt kostar hundratals kronor?
Grå plastådor finns I liknande storlek. Prisbilden har jag inte koll på.

Fixat med RFID taggar till laddboxen.

RFID-taggar och en svart nyckelbricka på en grå yta.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
[bild]

Verktyg och verktyg.....
Kanske dessa?
Krukfat, Bauhaus
Uppsamlingstråg, Autodoc

Eller så faller de på fel storlek i övrigt förstås..

• Gilla
tommib
  • Laddar…
S
Limningen när jag slog mig på tummen var när jag limmade ihop 33 st bandyklubbor. Idag fanerade jag på stommen det som ska bli en täcksida med svängd framkant.

Träplatta med utskurna svängda delar för projektet; träspån synliga runt kanterna.
Skapa konto
Träbearbetningsprojekt med fanérad stomme och svängd framkant, omgivna av verktyg och byggmaterial i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

1,5 mm faner som jag fuktade.
Träprojekt med svängd fanerad kant på en stomme, troligtvis en täcksida under tillverkning. Faneret är böjt och delvis justerat.
Skapa konto

Gjorde en liten chansning att limma med strykjärn i böjen. Gick halvbra så det blev till att göra en abrovink och fräsa bort lite faner och och laga. Friskt satsat, hälften vunnet?

Fanérad trästomme på arbetsbänk under bearbetning, med pappershanddukar och träspån bredvid.
Skapa konto

Färdig. Sen ska det betsas svart och två lager hårdvaxolja.

Täcksida av trä med svängd framkant, del av ett byggprojekt, på ett arbetsbord i en verkstad. Fanering och limning försök med strykjärn.
Skapa konto

Träfanerad täcksida med svängd framkant på ett arbetsbord, en del av ett pågående byggprojekt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Duxxor och 26 till
  • Laddar…
Börjat med förvaringen i nya snickeriet. Planen var egentligen att börja med spånhanteringen och en del annat, men jag inser att utan någon vettig förvaring går jag bara runt och snubblar på saker.

Kanske billigt att bygga hyllväggarna av den konstruktionsplywood som varit tillfälligt golv under byggtiden, men långt ifrån de rakaste skivorna jag jobbat med. Håller tummarna för att blir mindre skevt och vingligt när hyllplan och lådor är på plats.

Träramar av plywood uppsatta på en vägg för förvaring i ett snickeriverkstad, med verktyg och en pelarborrmaskin i närheten.
Skapa konto

• Gilla
poba53 och 17 till
  • Laddar…
ullberg
Maskinen var en bil (med fyrkrafs) och det gjorts var att ta upp bryggan, ligger normalt framför däcket i bakgrunden på andra bilden.

Brygga framför en sjö med träd i bakgrunden. En röd byggnad syns till höger och marken är täckt av höstlöv.
Skapa konto

En brygga på land framför en röd stuga vid en sjö, omgiven av höstlöv och träd.
Skapa konto

/U

• Gilla
saiter och 4 till
  • Laddar…
Idag har jag byggt någon form av förvaring för diverse skivmaterial. De har tagit upp väldigt mycket plats tidigare då jag lutar dem mot väggen och haft "marginal" på vinkeln så att de inte ska tippa. Dessutom är golvet i det här gamla garaget ganska fuktigt så jag vill få upp dem lite.
Hålet i mitten är för att lättare kunna använda skivlyften(?), den gula grunkan som hänger där.

• Förvaring av skivmaterial i ett garage med fuktigt golv, skivorna hålls på plats med remmar och en gul skivlyftshållare syns.
    Skapa konto
  • Gilla
cpalm och 18 till
  • Laddar…
Förbereder för dra PEX under huset. Byter ut radiatorer och ettrörssystemet. Borde väl gjorts sommartid, men man kan inte hjälpa när man får feeling.
Fått en del utmärkt hjälp här på forumet i vanlig ordning.
Inte den roligaste arbetsmiljön, men lugn och ro här i varje fall.
Krypgrund under hus med belysning, metallbalkar och verktyg på marken, för PEX-installation och rörsystembyte.
Skapa konto

Också en kniv jag håller på få klar, i slowmotion pga ⬆️

Hand håller en kniv med trähandtag mot bakgrund av grönt gräs och blommor.
Skapa konto

• Gilla
K snickarn och 13 till
  • Laddar…
Jag drog under huset så när jag installerade vattenburet. Men ångrar lite grann (förluster) att jag inte la rören inne i huset istället. Jag drog till en enda gv-central mitt i huset men du kanske ska dra en massa till flera ställen?

• Gilla
Alltgår och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Jag drog under huset så när jag installerade vattenburet. Men ångrar lite grann (förluster) att jag inte la rören inne i huset istället. Jag drog till en enda gv-central mitt i huset men du kanske ska dra en massa till flera ställen?
Ja, går ner från värmeväxlaren till fördelare i krypgrunden sen iväg till 6 olika punkter där jag ska upp genom grundplattan till radiatorer och handdukstork. Inne i huset hade inte gått att lösa på vettigt sätt.

Redigerat:
Jag har designat och 3D-printat mig en cirkelanslagsadapter till sticksågen/styrskenan så nu kan jag sticksåga ut cirklar med hyfsad precision med en diameter från typ 20 cm till 5 meter. Tanken är att den ska användas till att grovsåga ut ett stort runt bord så småning om.

• 3D-printad cirkelanslagsadapter för sticksåg/styrskena på bord, för att såga cirklar med precision mellan 20 cm och 5 meter i diameter.
    Skapa konto
  • Cirkelsågadapter för sticksåg och styrskena, placerad på ett vitt bord med grönrutigt bakgrundsmönster.
    Skapa konto
  • En sticksåg med styrskena för cirkelsågning på ett bord.
    Skapa konto
  • 3D-printad cirkelanslagsadapter monterad på en styrskena för sticksåg, används för att såga cirklar med hög precision.
    Skapa konto
  • 3D-printad cirkelanslagsadapter i svart plast för sticksåg och styrskena visas på ett bord.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.