4 130 287 läst ·
21 102 svar
4130k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Sant, aldrig slänga!DennisCA skrev:
Jag hittade en bit kanalplast bakom förrådet under nån presenning. Fick en idé då storleken så nästan perfekt ut. Jag letade upp mera skräp (jag slänger knappt nånting i träväg som är tillräckligt stort) från en annan hylla och efter nån timme hade jag spikat ihop ett regnskydd åt roboten. Just då jag ska fota bestämmer den sig för att åka iväg
[bild]
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 329 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 329 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag slipas det! Har tyckt det varit besvärligt att köra med giraffen förut men tack vare några tips jag lärt mig här samt lite tålamod går det otroligt mycket bättre än förr.
Kör med 180 slipnät och lägsta farten vilket gör att den slipar lagom försiktig och att den inte tar för mycket! Succé!
Sytt ihop fronten på badkaret som fick sig en smäll för ett bra tag sen... 🙄
Behöver spacklas lite och lite färg så blir det nästan som nytt??! 🙂
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Behöver spacklas lite och lite färg så blir det nästan som nytt??! 🙂
Logga in
Skapa konto
Tittat på när de har skötts av andra.
Hemläxa till nästa gång är att jämna ut bärlagret på grusplanen så att det kan paddas stenhårt (och ta bort rötter och skit som hinner gro), skyffla undan den singel som är ren nog och lägga den längs fasaden (mellan vägg och den nya rabatten), kratta och så gräs utanför rabatten.
Det blir ca 60 cm singel längs fasaden, sedan 70-80 cm rabatt längs hela framsidan.
Justja, göra om knäckstensmuren också; den som kalvat ut till sådär 45° lutning på ena sidan och är på väg att ge sig på nästa (till vänster utanför bild på sista fotot).
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hemläxa till nästa gång är att jämna ut bärlagret på grusplanen så att det kan paddas stenhårt (och ta bort rötter och skit som hinner gro), skyffla undan den singel som är ren nog och lägga den längs fasaden (mellan vägg och den nya rabatten), kratta och så gräs utanför rabatten.
Det blir ca 60 cm singel längs fasaden, sedan 70-80 cm rabatt längs hela framsidan.
Justja, göra om knäckstensmuren också; den som kalvat ut till sådär 45° lutning på ena sidan och är på väg att ge sig på nästa (till vänster utanför bild på sista fotot).
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 329 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 329 inlägg
Slipandet går vidare!Ossian K Olsson skrev:
Har man tagit fan i båten får man ro honom i land!
[bild]
[bild]
Så idag spacklas och slipad det! Tjoho, 2 veckor framöver nu då där allt är lite lite dammigt och jag kommer konstant gå runt och hosta av spackeldamm! Det absolut tråkigaste men ja, det måste göras. Dammar gör det även om jag har världens största lyxköp, en giraff!
Släpljuslampan gör sitt jobb!
Ni vet hur det är! Man står där i affärn och bara ”hur dåliga kan de här billiga grejerna vara? Så dåligt kan det inte vara. Jag tar dom och sparar 10 kr”
Ja, sen går det såhär! Billig jäkla skit! Snart slipat klart för dagen och kan dela en flaska champagne med gravida sambon! Hon får bära ut den och jag dricka upp den, bra fördelning!
Tyvärr händer det inte bara med billiga slippapperOssian K Olsson skrev:
Slipandet går vidare!
[video]
Ni vet hur det är! Man står där i affärn och bara ”hur dåliga kan de här billiga grejerna vara? Så dåligt kan det inte vara. Jag tar dom och sparar 10 kr”
Ja, sen går det såhär! Billig jäkla skit! Snart slipat klart för dagen och kan dela en flaska champagne med gravida sambon! Hon får bära ut den och jag dricka upp den, bra fördelning!
Jula? Jag vet inte hur många av deras papper jag strimlat. Köpte ett paket blandade papper på Lidl som är flera gånger bättre.Ossian K Olsson skrev:
Slipandet går vidare!
[video]
Med Kul/polerhammare har jag efter ca 14-15k slag lyckats färdigställa utsmyckningen på fotrännskanten på entrétaket till herrgården. Samma herrgård som tidigare fick fyra stycken nockutsmyckningar. Och fantastiskt kul att man får fria händer för att förverkliga egna idéer som överförs via verktyg och maskiner. Men trevligast av allt är ändå när man visar upp det färdiga resultatet, och kunderna ger sitt uttryck för deras fulla belåtenhet. Då infinner sig en känsla av börghet (stolthet för dem som inte kan sin svenska😉)
Riktigt fint! Det där ska man verkligen vara stolt över.Noramasen skrev:
Med Kul/polerhammare har jag efter ca 14-15k slag lyckats färdigställa utsmyckningen på fotrännskanten på entrétaket till herrgården. Samma herrgård som tidigare fick fyra stycken nockutsmyckningar. Och fantastiskt kul att man får fria händer för att förverkliga egna idéer som överförs via verktyg och maskiner. Men trevligast av allt är ändå när man visar upp det färdiga resultatet, och kunderna ger sitt uttryck för deras fulla belåtenhet. Då infinner sig en känsla av börghet (stolthet för dem som inte kan sin svenska😉)
[video]
Bra jobbat 👌