3 941 557 läst ·
20 126 svar
3942k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tur dom är tåliga, vi kapade ner våran som nog var 4*4*35m.pjgb skrev:
Nu är den fin, tog var 3-4 grov stam förra året och ska fortsätta några år.
Sen har jag lite hägg i som också ska bort
Ja de är ju som ogräs, klassad som invasiv av en anledning antar jag. Vill egentligen kapa den 2-3 dm ovan mark för att börja om från början. Men jag har inte sett till nya grannarna på andra sidan ännu, så det får vänta lite.nino skrev:
Vad har du för mål med att ta fram dörren?Ossian K Olsson skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 962 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 962 inlägg
R Rikard_Sa skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sovrumsdörren har tidigare gått till det som förr var kök! Det rummet vi nu kallar bösrummet! Det rummet ska bli sovrum det också och då är det bättre att ha dörren ut mot vardagsrummet i ena sovrummet och stänga igen gamla dörrhålet! Sambon är borta idag med så jag och sonen pillar bort lite träpanel och fick fram den här fantastiska tapeten!
Jag har kopplat in ett extra kompressorblock. Lite halvprovisoriskt ännu.
Har en kontaktor där manöverkretsen är kopplad till pressostaten för den lilla kompressorn.
Funkade inte så bra först. Remskivan jag försökte använda var skräp och passade inte bältet, slirade och vibrerade. Nånting gammalt tillverkat i plåt från en 60 tals kompressor jag skrotade för många år sen. Jag köpte en riktig remskiva för 400kr.
Pumpade upp trycket bra och snabbt men sen pyste allt ut igen då avlastningsventilen inte verkade funka längre. Jag plockade isär den och fann torkade lövbitar inne i den som förhindrade "gummipucken" att täta. Jag lade ihop allt igår kväll men inte testat då jag väntar på att gängtätningen ska härda.
Logga in
Skapa konto
Har en kontaktor där manöverkretsen är kopplad till pressostaten för den lilla kompressorn.
Logga in
Skapa konto
Funkade inte så bra först. Remskivan jag försökte använda var skräp och passade inte bältet, slirade och vibrerade. Nånting gammalt tillverkat i plåt från en 60 tals kompressor jag skrotade för många år sen. Jag köpte en riktig remskiva för 400kr.
Pumpade upp trycket bra och snabbt men sen pyste allt ut igen då avlastningsventilen inte verkade funka längre. Jag plockade isär den och fann torkade lövbitar inne i den som förhindrade "gummipucken" att täta. Jag lade ihop allt igår kväll men inte testat då jag väntar på att gängtätningen ska härda.
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Syr en ny påse till trangiat. Efter inköp av stora kastrullen så är det gamla för litet.
Tro fasen att jag glömde vränga tyget efter att ha provpassat. Så nu har jag fått ägna en 40min till att sy på en liten rullad kant för att dölja att avigsidan är utåt på påsen..
Tro fasen att jag glömde vränga tyget efter att ha provpassat. Så nu har jag fått ägna en 40min till att sy på en liten rullad kant för att dölja att avigsidan är utåt på påsen..
Eftersom jag har ett avklippt byxbenen till vår ena trangia och hade en uppklippt (öppningen var mindre än säcken) ryggsäck innan det så är jag imponerad över detaljerna.
Ryggsäcken var nog den bästa påsen jag använt med tre sidofickor så att brännare. bränsle etc hade sina egna fickor.
Ryggsäcken var nog den bästa påsen jag använt med tre sidofickor så att brännare. bränsle etc hade sina egna fickor.
Monterat skithusstol! På bilden är den provmonterad, men nu sitter den limmad med en halv tub silikon... 😀 har också bytt stickpropp på bordssågen och petat dit ett bar impulsfjädrar till badrumsbelysningen. Förhoppningsvis kommer kommoden imorgon eller måndag, vi får gäster på onsdag och jag har lovat dom privat-dass!
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Inför takbytet så tog jag hem ett flak och började vräka ner pannor. När flaket väl var borta upptäcktes att flaket sjunkit ner i asfalten. Idag sågade jag upp det ena med en vinkelslip och diamantklinga, fyllde sedan med reparationsasfalt. Testar på ena hålet för att se hur det blir
Logga in
Skapa konto
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 962 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 962 inlägg
Ossian K Olsson skrev:
[bild]
Sovrumsdörren har tidigare gått till det som förr var kök! Det rummet vi nu kallar bösrummet! Det rummet ska bli sovrum det också och då är det bättre att ha dörren ut mot vardagsrummet i ena sovrummet och stänga igen gamla dörrhålet! Sambon är borta idag med så jag och sonen pillar bort lite träpanel och fick fram den här fantastiska tapeten!
Logga in
Skapa konto
Ni vet det gamla talesättet! För varje dörr som sätts igen bör man öppna upp en ny för annars kommer man troligen inte ut!
Idag har det gipsats så nu är gamla dörrhålet ett minne blott! Nu ska det bara slabbas på lite gips och färg så är det som nyproduktion!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 415 inlägg
Hitta matchande tapet att fylla i med, I dare you! 😂Ossian K Olsson skrev: