3 941 557 läst ·
20 126 svar
3942k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Du gjorde förstås rent ditt sår genast?Hep skrev:
Njae. Jag fattade inte att det gått hål, så jag gick nog runt och gned mina lergeggregnjordiga byxor mot såret i åtminstone fyra timmar innan jag duschade. Var det kanske dumt? Fast strunta i mitt ben nu. Det kommer sitta kvar och jag kommer göra nya saker med maskiner och då återkommer jag.
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Ja det var dumt, och hade kunnat gå mycket sämre. (Sett patienter som blivit av med benet..). Men gjort är gjort, viktiga är om vi kan skrämma alla andra här till att sköta hygienenHep skrev:
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 603 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 603 inlägg
jag är seriösU Utsliten och utdömd skrev:
Fick elaka bakterier i såret och hade samtidigt en propp i benet. Läkarna löste proppen innan man ens behandlade bakterierna. Ledde till att skiten gick ut i blodet och kroppen klarade då inte amputationen av benet utan han gick bort typ 3 dagar efter operationen. Ledde till lexmaria anmälan.
De började också såga i benet innan bedövningen hann börja verka…
Redigerat:
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 603 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 603 inlägg
Hobbysnickare
· skaraborg
· 360 inlägg
Till olyckor så har vi ju denna tråden
https://www.byggahus.se/forum/threa...d-med-maskiner-och-verktyg.82640/post-6227090
https://www.byggahus.se/forum/threa...d-med-maskiner-och-verktyg.82640/post-6227090
Jo i och för sig men om jag har gett mig fan på att såga av mig benet är det väl åtminstone lite intressant vilken såg jag väljer, tillvägagångssätt samt utfall? 🤪K kioskdavid skrev:
//Ronnie
PS Men du har nog rätt ändå; har jag bestämt mig är det ju ingen olycka… DS
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 962 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 962 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har byggt en odlingslåda idag! Nu när mörkret föll passade jag även på att gräva så den hamnade på rätt höjd samt sidled. Det ska förhoppningsvis komma regn nu här i Skåne så jag ville bli klar innan det blir lervälling.
Så tills nästa tjäle har jag Sveriges rakaste odlingslåda
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tveksamt val av arbetskläder kan jag tycka. Speciellt efter att ha fått ca en miljon myggbett på den lilla stunden jag var ute..