N
Hep Hep skrev:
Vi hade en minigrävare och en skottkärra och turades om. När vi var klara garvade vi lite åt att vi måste varit exakt lika klantiga som skrapat upp smalbenet likadant. Jag behöver kanske inte berätta att min kompis är väldigt nervös nu och håller sitt sår otroligt rent.
Du gjorde förstås rent ditt sår genast?

Njae. Jag fattade inte att det gått hål, så jag gick nog runt och gned mina lergeggregnjordiga byxor mot såret i åtminstone fyra timmar innan jag duschade. Var det kanske dumt? Fast strunta i mitt ben nu. Det kommer sitta kvar och jag kommer göra nya saker med maskiner och då återkommer jag.

• Älska
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
N
Lönar sig att göra rent sår ordentligt. Om man inte märker det direkt så iaf så fort man får möjlighet. Gärna med någon bra sårrengöring.
Kanske du lärt dig att det är en bra idé nu.😀

• Haha
Hep
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Njae. Jag fattade inte att det gått hål, så jag gick nog runt och gned mina lergeggregnjordiga byxor mot såret i åtminstone fyra timmar innan jag duschade. Var det kanske dumt? Fast strunta i mitt ben nu. Det kommer sitta kvar och jag kommer göra nya saker med maskiner och då återkommer jag.
Ja det var dumt, och hade kunnat gå mycket sämre. (Sett patienter som blivit av med benet..). Men gjort är gjort, viktiga är om vi kan skrämma alla andra här till att sköta hygienen ;)

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
En bekant blev av med halva armen efter att ha skurit sig i fingertoppen på ett papper...

• Wow
  • Ledsen
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
U
Svågerns far omkom efter ett skavsår i hälen

• Ledsen
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
AXS
Och tvätta med klorhexidin inte alsolsprit. Finns en bild i tråden på mitt sår som inte ville bli fint förens jag fick det förklarat för mig.

U
U Utsliten och utdömd skrev:
Svågerns far omkom efter ett skavsår i hälen
jag är seriös
Fick elaka bakterier i såret och hade samtidigt en propp i benet. Läkarna löste proppen innan man ens behandlade bakterierna. Ledde till att skiten gick ut i blodet och kroppen klarade då inte amputationen av benet utan han gick bort typ 3 dagar efter operationen. Ledde till lexmaria anmälan.
De började också såga i benet innan bedövningen hann börja verka…

Redigerat:
  • Arg
  • Wow
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Ber så mycket om ursäkt - det blev helt fel smiley 😳

• Älska
AXS och 2 till
  • Laddar…
U
mexitegel mexitegel skrev:
Ber så mycket om ursäkt - det blev helt fel smiley 😳
Ja jag förstår helt. I sammanhanget och diskussionen formlureade jag ju första inlägget också så det kunde tolkas väldigt ironiskt
Jag har aldrig träffat gubben, men helt sjuk historia och tråkigt för familjen.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Kan vi återgå till trådens riktiga ämne nu? De som vill ha bilder får höra av sig privat och betala.

• Haha
  • Älska
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Vi får väl snabba oss då för onlyfans blir ju förbjudet snart 😂.

• Haha
  • Gilla
RoTe och 3 till
  • Laddar…
K kioskdavid skrev:
Till olyckor så har vi ju denna tråden
[länk]
Jo i och för sig men om jag har gett mig fan på att såga av mig benet är det väl åtminstone lite intressant vilken såg jag väljer, tillvägagångssätt samt utfall? 🤪

//Ronnie

PS Men du har nog rätt ändå; har jag bestämt mig är det ju ingen olycka… DS

Ossian K Olsson
Odlingslåda under konstruktion med laserverktyg på stativ, omgiven av trädgård och insynsskydd i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har byggt en odlingslåda idag! Nu när mörkret föll passade jag även på att gräva så den hamnade på rätt höjd samt sidled. Det ska förhoppningsvis komma regn nu här i Skåne så jag ville bli klar innan det blir lervälling.

Så tills nästa tjäle har jag Sveriges rakaste odlingslåda ;)

Person i sandaler och shorts justerar ett stativ på en gräsmatta under skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tveksamt val av arbetskläder kan jag tycka. Speciellt efter att ha fått ca en miljon myggbett på den lilla stunden jag var ute..

• Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.