3 941 557 läst ·
20 126 svar
3942k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 962 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 962 inlägg
C cpalm skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mössen ska väl också ha en julgran?
Det är en del av en större åtgärd! Uttaget i krypgrunden ska ge ström till transformatorn för lågvoltslampan som är inringad. Samt att jag kan sätta transformator till julgranen i uttaget i krypgrunden och dra ner den tunna sladden i en av de två markrören jag har grävt ner mellan krypgrund och staketet. Ett rör för lågvolt och ett rör för kabel till laddbox om 0-10 år typ!
Sen där krysset är har jag, jag menar elektrikern, satt ett uttag på baksidan av staketet för att plugga i typ gräsklipparen eller sågen när jag ska stå där och såga/fräsa. Det är kopplat vidare från uttaget i krypgrunden och går upp genom ett markrör. Ett markrör som även det är förberedelse för en eventuell laddbox.
Har man inte jobb så skaffar man sig!
Skönt med en elektriker som verkar så samarbetsvillig och lyssnar på kundens önskemål.Ossian K Olsson skrev:
[bild]
Mössen ska väl också ha en julgran?
Det är en del av en större åtgärd! Uttaget i krypgrunden ska ge ström till transformatorn för lågvoltslampan som är inringad. Samt att jag kan sätta transformator till julgranen i uttaget i krypgrunden och dra ner den tunna sladden i en av de två markrören jag har grävt ner mellan krypgrund och staketet. Ett rör för lågvolt och ett rör för kabel till laddbox om 0-10 år typ!
Sen där krysset är har jag, jag menar elektrikern, satt ett uttag på baksidan av staketet för att plugga i typ gräsklipparen eller sågen när jag ska stå där och såga/fräsa. Det är kopplat vidare från uttaget i krypgrunden och går upp genom ett markrör. Ett markrör som även det är förberedelse för en eventuell laddbox.
Har man inte jobb så skaffar man sig!
Kommer han på utsatt tid och gör klart också så är det grymt! 😁
Snyggt! Var köper du benen?T Taren43 skrev:Lagt finish på undersidan av epoxibordet och första varvet på toppen. Epoxin är ännu rå då kunden/grannen/arbetskraften ville ha ett varv Osmo nature med lite vitpigment på träet, därav tejpas epoxin av första varvet för att imorgon få ett varv osmo 3031 sidenmatt ofärgat över hela bordet.
Korsben i stål beställda, i 110mm profilrör. Det närmar sig!
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 720 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 720 inlägg
Fick städat garaget idag och fixat mig en handstamp som jag saknat länge.
Tyvärr tog gasen självklart slut men det var inte så mycket kvar att svetsa så jag fick testat den lite alla fall och verkar funka fint... 👍
Tyvärr tog gasen självklart slut men det var inte så mycket kvar att svetsa så jag fick testat den lite alla fall och verkar funka fint... 👍
Logga in
Skapa konto
Mekat bromsar på a-traktorn.. 🫣
Tack vare snälla kollegor med induktionsvärmare att låna gick det lätt.
Runddragen luftnippel, av tidigare ägare eller sonen lossades på några sekunder.
Trevlig apparat, synd att priset rusat de senaste åren.
Tack vare snälla kollegor med induktionsvärmare att låna gick det lätt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Runddragen luftnippel, av tidigare ägare eller sonen lossades på några sekunder.
Trevlig apparat, synd att priset rusat de senaste åren.
1000W va?pjgb skrev:
Denna jag lånade är på 1500W och nu verkar efterföljaren vara på 2100W.
Jag är ju så osugen att skruva bil och framförallt bromsar och avgassystem där allt är rostigt och sitter fast, men måste man så underlättar vettiga hjälpmedel.