D09
Någon info om när IP only ska dra igång igen?

Trodde min fiber skulle vara inkopplad hösten/ vintern -17..

Avtalstiden har även löpt ut så kommer det en konkurrent så hoppar man nog på den.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
harry73
Jag tror att många fiberoperatörer är försenade eller blir försenade om de behöver grävtillstånd från trafikverket.

Så din nya operatör får samma problem.
Men beställde du fiber 2015, förstår jag att du börjar bli trött.

Ip only har inte lagt ner alla områden, men det känns att de tar lite mindre områden samtidigt samt höjd krav på lönsamheten något.
På ip-only.se kan man gå till sin lokala sida och läsa nyheter om alla fiberprojekt. I Stockholm har inget händ på över ett år ni, men i skåne är de full rulle.

D09
harry73 harry73 skrev:
Jag tror att många fiberoperatörer är försenade eller blir försenade om de behöver grävtillstånd från trafikverket.

Så din nya operatör får samma problem.
Men beställde du fiber 2015, förstår jag att du börjar bli trött.

Ip only har inte lagt ner alla områden, men det känns att de tar lite mindre områden samtidigt samt höjd krav på lönsamheten något.
På ip-only.se kan man gå till sin lokala sida och läsa nyheter om alla fiberprojekt. I Stockholm har inget händ på över ett år ni, men i skåne är de full rulle.
Hörde ett rykte om att de körde gasen i botten för att binda upp så många som möjligt men saknade kontrollen på vad som egentligen underentreprenörer gjorde eller inte gjorde och har betalat ut tokmycket pengar till UE för projekt som inte är klara dvs kunder som är ännu är faktureringsbara vilket resulterade i att investmentbolaget drog i bromsen, skickade ut VD:n och nu behöver inventera hur det ser ut vilket kan ta enorm tid.

Dock oklart hur sant det där är.

Hos oss har de kommit typ halvvägs och det är väldigt mycket som behöver återställas men de lyser med sin frånvaro.

Har man som beställare rätt att hålla inne på framtida faktura om IP only inte återställer vägar etc som de grävt upp. Dom har ju gjort en deal med vägföreningen som jag har andel med.

Dom säger att information kommer i slutet på juni men många gånger har de lovat info som uteblivit.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
harry73
Jag tror att tråden börjar med det ryktet och att det är sant.
Men även om de drog på se för många kostnader hos er, får de bara betalld om de gör färdigt. Så jag tror att de gör det hos er.
Men de har troligtvis stora problem i Stockholm eftersom allt arbete ligger nere där, behöver de säkert lite tid i att beräkna lönsamhet och ställa krav på UE
Men här gjorde de ett bra jobb

D09
harry73 harry73 skrev:
Jag tror att tråden börjar med det ryktet och att det är sant.
Men även om de drog på se för många kostnader hos er, får de bara betalld om de gör färdigt. Så jag tror att de gör det hos er.
Men de har troligtvis stora problem i Stockholm eftersom allt arbete ligger nere där, behöver de säkert lite tid i att beräkna lönsamhet och ställa krav på UE
Men här gjorde de ett bra jobb
Men beställare är ju privatperson och vägförening har markavtal eller vad det kallas så frågan är om man som privatperson kan hålla inne på en faktura när leverantören inte fullgör sina åtaganden med tredje part som inte är beställare. Kanske inte hör hemma i denna tråd dock :)

harry73
Kan vägföreningen kräva säkerhet eller ersättning från de son beställde fiber?
Då kan de använda det för att hålla inne med betalning för motsvarande belopp.
Vet inte om det skulle hålla i rätten men det borde hålla kronofogden borta.

• Gilla
D09
  • Laddar…
harry73
Jag kunde inte läsa artikeln :(

harry73 harry73 skrev:
Jag kunde inte läsa artikeln :(
Ska se vad jag kan göra, krångla runt betalväggen. Alla som har prenumeration inom mittmediakoncernen (många olika tidningar) ska komma åt den i alla fall

J
granis70 granis70 skrev:
Ett till försök

[länk] växer ilskan mot fiberleverantören Allting står stilla.pdf?dl=0
Nu funkade det. Har du ip only kanske?

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
harry73
Alla 3 funkade för mig :)

• Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Artikeln ovan är ytterligare ett exempel på hur IP försöker pungslå vanligt folk trots att de 24 månaderna passerat. Det är alltså satt i system:thumbdown:

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.