69 294 läst ·
77 svar
69k läst
77 svar
Vad grävde jag precis av?
Det låter mycket troligt!
Åh! Det låter mycket troligt! Tomten sprängdes ut för 6 år sedan. Tack för länken. Enligt informationen där så ska det vara någon treskikt-konstruktion. Det ser inte ut så om man tittar på den. Men den kanske ser ut så här efter användning, så att säga. Intressant!Cruzze skrev:
Den här tråden påminner mig om när vi dränerade om. Vi visste var elservisen gick. Någon meter därifrån får jag upp delar av en elserviskabel med skopan.
Skrik och panik!
Stänga av elen i elskåpet ute och börja skyffla för hand för att en stund senare inse att elektrikerjäveln slängt ner en lång bit avklipp i det gamla schaktet när huset byggdes.
Det borde vara minst spöstraff på sånt 🤬😂.
Skrik och panik!
Stänga av elen i elskåpet ute och börja skyffla för hand för att en stund senare inse att elektrikerjäveln slängt ner en lång bit avklipp i det gamla schaktet när huset byggdes.
Det borde vara minst spöstraff på sånt 🤬😂.
Bästa svaret
Vi hade en liten betong-klack som sula till en gammal skorsten som behövde tas bort.E Eld skrev:
Efter lite knackande med slägga blev det bilhammare, efter det blev det en kobra, till sist kom grävmaskinen och visade vad som fanns under ytan...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De verkar ha tömt en betongbil i hålet...
Du jobbar med det? Eller hur känner du igen det?
Alltid kul när man får lära sig något nytt, tack för konfirmationen!
Ser onekligen ut som nonel med diametern, men genomskinlig? Grön, gul, röd ja egentligen alla färger har jag använt men aldrig genomskinlig 🤔 och varför skulle dom lägga ett band ovanpå på en skyffels djup? Känns avsiktligt 🤗
Söktråd för fiber gissar jag på. Går att laga ihop med en kabelklämma.B Battlebengt skrev:
Brukar ligga någon decimeter över själva fiberlinan.
Red. Läste inte fortsättningen. Såg nu att det inte låg någon tråd i den.
Produkter som diskuteras: "kabelklämma"
Kabelklämma Cable Clamp Pro
Förvara kablar utan trassel
122 kr inkl moms
Läs mer