Hej ska byta min gamla t2 givare till en ny golvgivare för elslingorna.
När jag öppnat befintlig dosa finns det en "slinga" som har en jord och en blå resp brun där blå och brun är satt till Out.
Sedan vanlig matning via jord,fas nolla och sensor kablarna.

Hur ska jag montera den nya nu den har bara en out?
 
  • Hand i svart handske håller en gammal givare med reglerknopp märkt "T2FLOORTEMP" för temperaturstyrning av golvvärme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen eldosa med gamla givaren, färgkodade kablar och etiketterade anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Termostatdosans insida med märkningar N, L, OUT, T och tomma anslutningar, hålls upp framför en verktygslåda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Du ska nog sätta den bruna från värmeslingan till out.
Och båda blå (både "från väggen" och från värmeslingan till N

Sen den svarta "från väggen" till L.

Tänk på att ifall det är en annan termostat så kan det vara ett annat värde på golvgivaren, dvs alla golvgivare har inte samma värde/kurva, utan de passar till den termostat som de är tänkta för och eventuellt någon annan.
 
Löste detta var inga problems :)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.