9 777 läst ·
36 svar
10k läst
36 svar
Vad gör man när kakelplattor spruckit och fogar ser ut såhär?
De försäkringsbolag som jag haft kontakt med har alla räknat med 30 år.J jliljeha skrev:
Med det sagt har jag sett badrum som varit i kontinuerligt bruk och fortfarande i bra skick efter över 50 år.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Hur mycket bryr du dig om innertaket i källaren? Är det okej med ett hål (som man kan sätta en någotsånär prydlig lucka över) kan du ju ta upp ett under duschen (dvs mest utsatta stället i badrummet) och mäta fukten där för att få koll på läget. Själv skulle jag också få viss sinnesfrid av att kunna öppna och kolla avloppsrören från ett badrum.fancypowers skrev:
Tips om du bestämmer dig för att göra om badrummet är att se till att få ballofixer (små ventiler) så du kan stänga av vatten till toan och alla blandare separat (den dag något börjar läcka är det guld).
Medlem
· västra götaland
· 35 inlägg
Så smart! Tack!P Pettman skrev:Hur mycket bryr du dig om innertaket i källaren? Är det okej med ett hål (som man kan sätta en någotsånär prydlig lucka över) kan du ju ta upp ett under duschen (dvs mest utsatta stället i badrummet) och mäta fukten där för att få koll på läget. Själv skulle jag också få viss sinnesfrid av att kunna öppna och kolla avloppsrören från ett badrum.
Tips om du bestämmer dig för att göra om badrummet är att se till att få ballofixer (små ventiler) så du kan stänga av vatten till toan och alla blandare separat (den dag något börjar läcka är det guld).
Medlem
· västra götaland
· 35 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad gör man när grannen har en 10m stor lönn och lika stor ek 1m bort
Häckar, Buskar & Träd -
När behövs stambyte? Hur görs det?
Vatten & Avlopp -
Hur gör vi när en luftvärmepump ramlat ner från väggen.
Värmepumpar -
Vad göra när induktionshällen visar L
Kök -
Electrolux ERF3867SOX hur lossnar innerdelen f rengöra dräneringshål?
Kök