N nbu skrev:
Lite sen uppdatering, men bättre sent än aldrig sägs det ju.
Jag monterade loss och justerade knivarna och de var bra justerade så det var tyvärr inte det som var problemet. Det var ju egentligen inte som krånglade med valsarna, utan problemet var/är att knivarna inte når virket. Den övre hyveln har fungerat bra hela tiden och jag har klarat mig rimligt bra med bara den funktionen.

Men, jag har nu gett upp hoppet om att hitta felat och släpade motvilligt maskinen tillbaka till dewalt för att de ska titta på den. Förhoppningsvis funkar även den nedre hyvlen efter att de skruvat på den. Eller så får jag reda på att jag missat något riktigt självklart och den har fungerat bra hela tiden - om man gör rätt.
Jag fick tillbaka en välfungerande hyvel ungefär tre veckor efter att jag lämnade in den. Jag var så klart mycket nyfiken på vad som vad fel, men det enda jag fick reda på var att det hade fattats två bultar.. Vet inte var eller hur de skulle ha suttit.. Hur som helst, nu jäklar fungerar allt som det ska och jag har plan-och rikthyvlar för glatta livet i ett par månader nu.

• Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.