47 316 läst ·
87 svar
47k läst
87 svar
Vad gör det eldfasta teglet för nytta?
Medlem
· Östergötlands län
· 28 inlägg
Använde Casco 1000 tror jag det heter.Guzzi skrev:
Tror det är brandskyddskontroll nästa år. Jag gissar på att dom har glidgjutit rökkanalen när dom renovera huset 2006 tror jag det var, för inte har ett sekelskifteshus så fin rökgång? Jag hyr så inte jättekoll på år..hsd skrev:
Medlem
· Östergötlands län
· 28 inlägg
Guzzi> Detta pankitt använde jag http://www.bauhaus.se/casco-1000-300ml.html
Jahopp backjobb för glas"mästaren" Han som monterade glaset, så inte mitt fel
Lugn första eldning.
Gjorde det lite mer servicevänligt när man vill ta bort "fallskyddet" Orginalbulten är nästan omöjligt att inte dra gängpaj på om man inte ska hålla på med nån wd-40klet
Jahopp backjobb för glas"mästaren" Han som monterade glaset, så inte mitt fel
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gjorde det lite mer servicevänligt när man vill ta bort "fallskyddet" Orginalbulten är nästan omöjligt att inte dra gängpaj på om man inte ska hålla på med nån wd-40klet
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Östergötlands län
· 28 inlägg
Kan meddela att CASCO 1000° inte var riktigt rätt för det jag använde det till. Finns ju 1500 med, men tror inte den har nån som helst "limmande" funktion. Eldfast lera har jag för mig farbrorn på K-rauta var grejen. Stenarna ligger förvisso jättefint nu och kittet fyller ju igen ojämnheter och tätar lite mellan stenar, men jag var ju ute efter att limma ihop stenarna med + att jag drog en stor klick på varje plåtvägg bakom stenarna.
Tolkar jag det rätt som att "bottenplåten" ligger lös i kaminen? Min fundering är nämligen att plocka bort den för att öka ut eldstaden (helt inklädd) och att vattenmantla rökröret så att jag kan docka detta mot ackumulatortanken.
Medlem
· Östergötlands län
· 28 inlägg
Jaop den ligger lös.
Medlem
· Östergötlands län
· 28 inlägg
Du fixar väl en projekttråd då Guzzi?
Har läst på lite och jo, du har så rätt. Men det finns övergångsbestämmelser innan de nya brandskyddskontrollsfristerna träder i kraft. Sen bifogad text från MSN.Elkludde skrev:
"För att underlätta övergången från de gamla till de nya fristerna har övergångsbestämmelser införts. Kontrollfrister som är tre år ska tillämpas senast från och med den 1 januari 2018. Dessförinnan får kontroll av anläggningen som omfattas av treårsfrist genomföras med frist som är mellan tre år och fristen som gällde enligt de äldre reglerna.
Kontrollfrister som är sex år ska tillämpas från och med januari 2021. Dessförinnan får kontroll av anläggningar som omfattas av sexårsfrist genomföras med frist som är mellan sex år och fristen som gällde enligt de gamla reglerna."
Det har varit en lång dag i dag :x https://www.byggahus.se/forum/biobransle/256014-vidaretveckling-av-dovre-550-a.html#post2230928bluebudder skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden