2 572 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Vad gäller för (bindande) regler för inst. av köksfläkt i flerbost.hus
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
I dagens elektroniskt styrda samhälle så tror jag mer att problematiken ligger i att styrningen av de centrala fläktar som finns får fnatt om det börjar tryckas luft nerifrån lägenheterna. Systemet är intrimmat som det är och adderas fläktar hur som helst okontrollerat så tror jag det blir konstigt.
Husägare
· Stockholm
· 715 inlägg
Ja eftersom de är tryckstyrda så blir det sopigt om en trycker in luft och ökar trycket.S Stefan1972 skrev:I dagens elektroniskt styrda samhälle så tror jag mer att problematiken ligger i att styrningen av de centrala fläktar som finns får fnatt om det börjar tryckas luft nerifrån lägenheterna. Systemet är intrimmat som det är och adderas fläktar hur som helst okontrollerat så tror jag det blir konstigt.
Tryckstyrning är det överlägset bösta sättet att styra luft på.
Gör jag det för enkelt om jag säger att det normalt är föreningen som ansvarar för ventilationen och att det därför är föreningen som bestämmer om vad som är OK och vad som inte är det?
Enklast och tryggast för föreningen blir då att behålla ventilationssystemet som det var när huset byggdes och böja sig för OVK-anmärkningar på otillåtna förändringar som medför risker för försämrad funktion.
Enklast och tryggast för föreningen blir då att behålla ventilationssystemet som det var när huset byggdes och böja sig för OVK-anmärkningar på otillåtna förändringar som medför risker för försämrad funktion.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden