1 886 läst ·
19 svar
2k läst
19 svar
vad för material innan våtrums gips?
Jo har du plank så går det bra för man kan ju inte gärna riva ner alla väggar totalt. Det där har diskuterats i omgångar. Annars går det bra att klä in dessa väggar med kgc skivor (frigolit skivor). Det är ju detta problem som ställer till det när skrivbords fjollorna får bestämma.1817 skrev:Men för att röra till det lite då, mina väggar i badrummet består av plank ca 35mm tjocka. Huset är från -44. Om jag förstod mitt försäkringsbolag rätt så var det helt ok enl branschreglerna att sätta våtrumsskivorna på detta. Men Folksam har ju haft fel för i ärenden rörande badrum så snälla rätta mig gärna.....
Eftersom trådskaparen har fått svaret han ville ha kan jag kanske sväva ut en smula.
Jag sa ju innan att jag har rejäla plank väggar, över det sitter det tunn masonite med en våtrums matta på. Detta ska ut och ersättas med kakel.
Jag ska ju nu flytta duschen bla till andra sidan rummet, men hur ska jag göra med rören? Ska jag fräsa spår i plankväggen för att kunna ha en dold rördragning eller välja att ha dom synliga? Vilket hade ni gjort, badrummet är 5kvm.
Jag sa ju innan att jag har rejäla plank väggar, över det sitter det tunn masonite med en våtrums matta på. Detta ska ut och ersättas med kakel.
Jag ska ju nu flytta duschen bla till andra sidan rummet, men hur ska jag göra med rören? Ska jag fräsa spår i plankväggen för att kunna ha en dold rördragning eller välja att ha dom synliga? Vilket hade ni gjort, badrummet är 5kvm.
Dumt att spåra och förstöra bärigheten i väggarna men du kan ju spåra en kort sträcka neråt och dra på golvet och upp på andra sidan.1817 skrev:Eftersom trådskaparen har fått svaret han ville ha kan jag kanske sväva ut en smula.
Klicka här för att svara