Halloj!
Skall byta mjukfogen runt en golvbrunn i dusch och har några frågor.
- Vad för typ av fog skall man använda?
- Hårdfogen mellan plattorna har gröpts ur lite grann närmast brunnen också. Kan man, bör man åtgärda det och i så fall hur?
- Baserat på bilderna, bör man vara orolig för missfärgningarna under fogen, eller är det normalt?
- Något annat i bilderna som gör någon orolig? Antar att det gröna joxet är ett målat/rollat tätskikt, ser det okej ut?
Som alltid, tacksam för all respons och alla tips!
ToRy
Skall byta mjukfogen runt en golvbrunn i dusch och har några frågor.
- Vad för typ av fog skall man använda?
- Hårdfogen mellan plattorna har gröpts ur lite grann närmast brunnen också. Kan man, bör man åtgärda det och i så fall hur?
- Baserat på bilderna, bör man vara orolig för missfärgningarna under fogen, eller är det normalt?
- Något annat i bilderna som gör någon orolig? Antar att det gröna joxet är ett målat/rollat tätskikt, ser det okej ut?
Som alltid, tacksam för all respons och alla tips!
ToRy
Bilder? mjukfog runt en golvbrunn låter konstigt.T ToRy skrev:Halloj!
Skall byta mjukfogen runt en golvbrunn i dusch och har några frågor.
- Vad för typ av fog skall man använda?
- Hårdfogen mellan plattorna har gröpts ur lite grann närmast brunnen också. Kan man, bör man åtgärda det och i så fall hur?
- Baserat på bilderna, bör man vara orolig för missfärgningarna under fogen, eller är det normalt?
- Något annat i bilderna som gör någon orolig? Antar att det gröna joxet är ett målat/rollat tätskikt, ser det okej ut?
Som alltid, tacksam för all respons och alla tips!
ToRy
Som synes är det rejäl höjdskillnad mellan klinkern och brunnen, vet inte om det är därför man valt att lägga mjukfog där...?
Borde det inte vara mjukfog alls där alltså? Med hårdfog menar jag den typen som ligger mellan plattorna, alltså någon form av bruk. Borde det vara samma runt brunnen?
edit: Funderar på om det kan vara så att klinkern lagts på ett befintligt golv, därav höjdskillnaden...? Bara spekulation från min sida dock.
Borde det inte vara mjukfog alls där alltså? Med hårdfog menar jag den typen som ligger mellan plattorna, alltså någon form av bruk. Borde det vara samma runt brunnen?
edit: Funderar på om det kan vara så att klinkern lagts på ett befintligt golv, därav höjdskillnaden...? Bara spekulation från min sida dock.
Klicka här för att svara



