Jag har precis tagit bort en gammal trätrall och tillhörande reglar från min balkong på andra våningen. Under trallen upptäckte jag ett dolt problem med balkongplåten.
På de sista 20–30 centimetrarna av plåten, precis innan vattnet ska rinna ner i hängrännan och stupröret, blir regnvatten stående i pölar på grund av bakfall. vilket har skapat bubblor. När jag trycker på det drabbade området är plåten helt mjuk.
Hur fixar jag detta på bästa sätt? Går det att göra en tillfällig akutlagning med tätmassa och armeringsmatta, eller måste hela fotblecket/plåtkanten klippas bort och bytas ut för att få rätt lutning mot stupröret?
På de sista 20–30 centimetrarna av plåten, precis innan vattnet ska rinna ner i hängrännan och stupröret, blir regnvatten stående i pölar på grund av bakfall. vilket har skapat bubblor. När jag trycker på det drabbade området är plåten helt mjuk.
Hur fixar jag detta på bästa sätt? Går det att göra en tillfällig akutlagning med tätmassa och armeringsmatta, eller måste hela fotblecket/plåtkanten klippas bort och bytas ut för att få rätt lutning mot stupröret?
F fribygg skrev:Hej och välkommen till Byggahus!
Är det trä under den falsade plåten skulle jag tro att det är trät som ruttnat, kontakta en plåtslagare för bedömning och åtgär
Hej! Ja, det är trä under. Kan jag inte göra något själv då, utan måste anlita en firma?F fribygg skrev:
Klicka här för att svara
