Danne_83 skrev:
Trallskruv till rännkrokar kan jag nog dock inte rekommendera åtminstone inte om de sitter på en lodrät takfotsbräda. Brädan är lite för tunn. Gängorna börjar lite för sent på skruven.
Du skulle använt farmarskruv som jag tipsade om!
 
mlkjhr skrev:
Du skulle använt farmarskruv som jag tipsade om!
Haha:) Jag hade fina gråa liggande men insåg att de inte hade räckt och ville ha enhetligt så körde i alla fall på trallskruven. Hade även ankarskruv corrseal liggande men även de för få. Skulle nog rekommendera ankarskruv 5x40 corrseal från Essve för andra! Då slipper man också pilla bort gummipackingen från farmarskruven.
 
Ankar eller farmarskruv inte trallskruv trallskruv är för klen o inte helgängad som redan nämts, tänk på att dom skaöö hålla i måååååååååååånga år
 
  • Gilla
freddeifk
  • Laddar…
Mina rännkrokar satt med ankarspik och hade besvisligen suttit så i 35 år ungefär, så jag körde ankarspik igen.
 
b8q skrev:
Mina rännkrokar satt med ankarspik och hade besvisligen suttit så i 35 år ungefär, så jag körde ankarspik igen.
Spelar nog ingen större roll vad man använder. Rännkrokarna sitter nog fast i alla fall! Ville bara lyfta fram att trallskruv kanske inte är bästa alternativet så att fler inte gör som mig efter läsande här och skippar att inhandla något mer lämpligt.

Kan om tio år lämna en recension om skillnaden mellan rostfri trallskruv och CorrSeal ankarskruv då jag satt trallskruv på ena sidan och ankarskruv på den andra. :)
 
  • Gilla
sallad
  • Laddar…
Det har gått mer än tio år nu. Hur gick det med skruven sen? :geek:
 
S sallad skrev:
Det har gått mer än tio år nu. Hur gick det med skruven sen? :geek:
Nja inte riktigt ännu ;) Har inte funderat på det men hängrännorna har inte ramlat ner ännu i alla fall kan jag väl lägga till. Ska dock bygga ut huset åt båda hållen så då kan jag inspektera! Påminn mig om några år igen ;)
 
  • Gilla
sallad
  • Laddar…
D Danne_83 skrev:
Nja inte riktigt ännu ;) Har inte funderat på det men hängrännorna har inte ramlat ner ännu i alla fall kan jag väl lägga till. Ska dock bygga ut huset åt båda hållen så då kan jag inspektera! Påminn mig om några år igen ;)
Eh, nu tänkte jag lite slarvigt.. du blev "medlem jul 2005" inlägget var dock lite färskare. Jaja, jag får återkomma då :rolleyes:
 
Nu har det gått drygt 10 år ... så hur ser det ut?

(Snubblade in på tråden och blev nyfiken)
 
  • Gilla
Honkmeister
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.