Hej!
Mitt nästa steg i min resa att lära mig renovera skulle vara att bygga ett litet hus, typ attefallshus av något slag. Min tomt är inte perfekt för att placera det men jag har ett förråd som jag skulle kunna riva och ersätta.
Problemet är att det inte finns bygglov för det, men det är säkert 30 år gammalt så inget problem just nu. Det står på tomtgränsen mot kommunens cykelbana så jag har väldigt svårt att tror att de skulle ge mig bygglov för något nytt.
Hur mycket förändring får man göra på ett gammalt svartbygge och fortfarande hävda att det är samma hus? Jag skulle vilja riva förrådet helt och bygga något nytt på exakt samma plats.
Jag antar att jag kan ansöka om bygglov utan att riskera något för mitt nuvarande förråd, men helst skulle jag bara vilja riva och börja om och om jag får nej från kommunen så blir det svårt.
Förrådet är typ 5x3 m, helt oisolerat. Det finns en fuldragen elledning dragen dit men inget mer. Jag skulle vilja bygga något som är isolerat och som har el på rätt sätt, inget vatten ska dras dit.