1 065 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
vad brukar elnät-kostnader ligga på?
Fick en räkning nu på 1141kr för elnätet under1jan-31mars...
Känns det rimligt, man kan väl inte byta elnät vill jag minnas?
Och om man inte har samma elleverantör som elnätsleverantör, så kan man väl åka på dubbel skatt på något? vill jag minnas att någon pratade om under fikat?
Känns det rimligt, man kan väl inte byta elnät vill jag minnas?
Och om man inte har samma elleverantör som elnätsleverantör, så kan man väl åka på dubbel skatt på något? vill jag minnas att någon pratade om under fikat?
2243kr/år för abonnemanget och 22.50öre/kwh för förbrukningen ger jag, du kan ju räkna med din förbrukning om det är i närheten av vad du fått ge. Elsäkerhetsavgift, nätövervakningsavgift och elberedskapsavgift kommer en gång om året.
Har inte samma nätleverantör som elleverantör så någon dubbel skatt hoppas jag att man slipper
Har inte samma nätleverantör som elleverantör så någon dubbel skatt hoppas jag att man slipper
4175kr/år för abonnemanget och 20,50kr/kWh för överföringen hos Eon med 20A huvudsäkring, allt inkl. moms.
På Eons hemsida står:
Elberedskapsavgift 56,25 kr (inkl moms) och elsäkerhetsavgift 7,50 kr (inkl moms) samt nätövervakningsavgift 3,75 kr (inkl moms) per abonnemang ingår i abonnemangsavgiften.
/Ingenjören
På Eons hemsida står:
Elberedskapsavgift 56,25 kr (inkl moms) och elsäkerhetsavgift 7,50 kr (inkl moms) samt nätövervakningsavgift 3,75 kr (inkl moms) per abonnemang ingår i abonnemangsavgiften.
/Ingenjören
Klicka här för att svara