310 428 läst ·
2 712 svar
310k läst
2,7k svar
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
Liknar min pion, kanske samma? Jag räddade tre (3!) rötter undan ett myrbo 2013, och när de landade i god jord hos mig så dröjde det bara ett år innan de blommade. Ursprungligen en pion som min pappa köpte på sent 1940-tal, för att glädja sin mamma, min farmor. En vän till mig minns hur min farmor varje år besökte min väns mamma och ärade henne en pion. De är lite speciella (mina) eftersom de har två, tre mindre knoppar vid sidan av den stora blomman, så som snitt räcker de ganska länge. Och doftar ljuvligt.Keiller skrev:
Jag bävar lite eftersom jag inser att platsen den står på är för liten, och jag har två andra pioner, en rosa och en mörkröd, som skulle behöva lite mer utrymme.
Men nu är tiden att njuta, och hoppas att det inte kommer ett störtregn som slår sönder de magnifika blommorna.
Vet du namnet på din pion @Keiller ?
Pioner, finns knappt nåt lyxigare enligt min mening:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är bara att klippa ner gräslöken så kommer den igen. Gör så själv, låter hälften gå i blom till de flygande insekternas stora glädje och skördar av resten. Sen klipper jag ner blommorna och låter den andra delen gå i blom osv.
Årets sommarblomma 2021 tror jag att jag råkat köpa., visste det inte då dock 
Superhäftiga/vackra mörka stammar.. skön färgklick på blommorna..
Superhäftiga/vackra mörka stammar.. skön färgklick på blommorna..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nån liten vit ros. Tycker det ser ut som en gammal krukväxt som puttats ner i rabatten.
Tog in ett par kvistar av min rosa buskros, krävs inte mycket för att det ska se fint ut på bordet.
Logga in
Skapa konto
Tog in ett par kvistar av min rosa buskros, krävs inte mycket för att det ska se fint ut på bordet.
Logga in
Skapa konto