Det kommer att se bra ut om du för det första lägger plattorna så att skarvarna linjerar (det gör de ju inte än mellan rad 2 och 3 från höger i bilden), och om du sågar plattorna runt dörrkarmen (som figur 1 visar, i din provläggning är ju inte plattan sågad som ett "L")
Jo, om du tittar på din teckning "V1", på plattan vid högra dörrkarmen, så har du ritat att den ska sågas i form av ett "L", som du vridit 90 grader medurs.
Men i fotot av din provläggning så ligger på samma plats en platta som inte sågats som ett L, utan som bara är rektangulär. Skulle du använda DEN, så måste du ju lägga en liten passbit vid högra dörrkarmen, mot tröskeln. Det skulle inte bli lika snyggt.
Men i fotot av din provläggning så ligger på samma plats en platta som inte sågats som ett L, utan som bara är rektangulär. Skulle du använda DEN, så måste du ju lägga en liten passbit vid högra dörrkarmen, mot tröskeln. Det skulle inte bli lika snyggt.
Ja, Version 1 enligt ritningen. Eller så förlänger du tröskeln en bit in med ek som du limmar dit så tröskeln blir homogen och går hela vägen in.
Förr i världen gjorde man alltid dörrkarmar och trösklar i samma bredd som väggen. Nuförtiden är väl inte det effektivt nog, antar jag. Men snyggare och mer sammanhängande blir det, imo.
Förr i världen gjorde man alltid dörrkarmar och trösklar i samma bredd som väggen. Nuförtiden är väl inte det effektivt nog, antar jag. Men snyggare och mer sammanhängande blir det, imo.
Kolla denna länken hittade själv massa nyttigt med fogar och hur man bör lägga skiften ....http://www.bkr.se/fileArchive/Byggkeramikhandboken/pdf/del_9_08.pdf
Jag hade tagit hela plattor ut från tröskeln och kapat 1:a skiftet så man får så hela plattor som möjligt på golvet
Jag hade tagit hela plattor ut från tröskeln och kapat 1:a skiftet så man får så hela plattor som möjligt på golvet
Klicka här för att svara