Hade lite för mycket jackor hängandes så hatthyllan åkte i golvet.
Kvar blev lite snygga hål i väggen efter Molly-pluggarna.
Ska upp en ny hylla (vit) som är lika bred som gattet (100cm)
https://www.mio.se/p/branäs-hatthylla-b-100-cm/526599?id=M2267624
Hittat regel i vänstra hörnet samt 600mm in men i högra hörnet får jag inget att dra.
Söker förslag på hur jag löser det snyggast utan att behöva göra om hela hallen.
Är en målad struktur/glasfiberväv i en svagt blågrå nyans som är blandad av föregående ägare så den har jag inget av.
Har en tanke på hur man kan göra men brukar kunna få fantastiska ideer och lösningar på detta forum.
Så ös på med hur ni hade löst det på enklaste och snyggaste sätt.
Kvar blev lite snygga hål i väggen efter Molly-pluggarna.
Ska upp en ny hylla (vit) som är lika bred som gattet (100cm)
https://www.mio.se/p/branäs-hatthylla-b-100-cm/526599?id=M2267624
Hittat regel i vänstra hörnet samt 600mm in men i högra hörnet får jag inget att dra.
Söker förslag på hur jag löser det snyggast utan att behöva göra om hela hallen.
Är en målad struktur/glasfiberväv i en svagt blågrå nyans som är blandad av föregående ägare så den har jag inget av.
Har en tanke på hur man kan göra men brukar kunna få fantastiska ideer och lösningar på detta forum.
Så ös på med hur ni hade löst det på enklaste och snyggaste sätt.
Redigerat:
Få dit ett hyllplan på platten i lämplig storlek och fäst där du kan, sen den nya hyllan utanpå om den ska i samma höjd. https://www.bauhaus.se/hyllplan-vit...BwE&gbraid=0AAAAADxd_kxLF2reiZXcZU9qKRD36xanH
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Fast vilken typ av plugg handlar det om? Finns många typer av "mollyplugg" om man nu enbart tänker på att de fäller ut vingar. Hålen i väggen ser ju inte allt för stora ut....Med rätt val av plugg så bör man rimligen kunna hänga i hatthyllan utan att den lossnar.
Min tanke var precis som @Stefan N föreslår att sätta ett hyllplan/plywood/lämplig skiva för att både dölja hålen och samtidigt få något stabilt att fästa hatthyllan i.
Alternativt att såga ut delar av gipsen (ex 300mm x hela bredden) och fälla in en skiva i samma tjockleksom gipsen i lämpligt material.
Sen spackla upp det jämnt och på med renoveringstapet eller liknande. Får bli en annan färg där men kan ju funka att måla den väggen vit. Dock ett lite större jobb.
Den som trillade ner satt med vanliga m6 metallexpander (2st)
Hålen ser kanske inte så stora ut men gipsen har fläkts ut så har tryckt tillbaks den så gott det går.
Inte fått den nya hyllan än men tror enbart den den har 2 fästpunkter (typ nyckelhål)
Alternativt att såga ut delar av gipsen (ex 300mm x hela bredden) och fälla in en skiva i samma tjockleksom gipsen i lämpligt material.
Sen spackla upp det jämnt och på med renoveringstapet eller liknande. Får bli en annan färg där men kan ju funka att måla den väggen vit. Dock ett lite större jobb.
Den som trillade ner satt med vanliga m6 metallexpander (2st)
Hålen ser kanske inte så stora ut men gipsen har fläkts ut så har tryckt tillbaks den så gott det går.
Inte fått den nya hyllan än men tror enbart den den har 2 fästpunkter (typ nyckelhål)
Produkter som diskuteras: "fläkts"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
jo men min poäng är att det finns många olika vanliga också. Det finns såna som har väldigt långa ben och det finns det som blir väldigt korta. Olika väggar kan kräva olika pluggar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden