Ugnen fungerar men de fyra plattorna fungerar inte men lyser. Ger en felkod.
Felkoden skiftar mellan E3 och 21.
Någon som haft erfarenhet om felkoderna?
Är det produktfel eller är det fel någonstans bland elen? Samtidigt som problem uppstod fick jag även problem med överskåpslampan samt fläkten.
Felkoden skiftar mellan E3 och 21.
Någon som haft erfarenhet om felkoderna?
Är det produktfel eller är det fel någonstans bland elen? Samtidigt som problem uppstod fick jag även problem med överskåpslampan samt fläkten.
Om du söker på spisens modellnummer och felkoden kanske du hittar något. Men eftersom du samtidigt fått problem med fläkt och lampa. Hur yttrar sig dessa fel? Har du kontrollerat att det inte bara är en säkring som löst. Eventuellt en huvudsäkring.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 070 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 070 inlägg
Electrolux anger att E3 har att göra med elförsörjningen/elanslutningen här: https://support.electrolux.dk/suppo...den-viser-fejlkode-e3e311e312e313-i-displayet
Jag vidhåller att första steget är att ta reda på om alla faser finns fram till spisen. Du sade i första inlägget att det blev problem med överskåpslampa och fläkt. Hur yttrar sig dessa? Tittar man i gruppförteckningen så ser man att grupp 2 innehåller kylskåp, fläkt och ljus över vasken. Så om L1 saknas in till centralen är det logiskt att dessa strular. Givetvis kan det vara fel på hällen. Men om andra saker slutar att fungera samtidigt talar det emot.
Det finns någonstans tre huvudsäkringar. Möjligen kan det vara värt att se vad som finns bakom den lilla luckan ovanför elmätaren. Den som delvis sticker in över takpanelen. Prylen mellan elmätare och central är inte en huvudsäkring utan en jordfelsbrytare.
Det finns någonstans tre huvudsäkringar. Möjligen kan det vara värt att se vad som finns bakom den lilla luckan ovanför elmätaren. Den som delvis sticker in över takpanelen. Prylen mellan elmätare och central är inte en huvudsäkring utan en jordfelsbrytare.
Kollar man i elmätaren så ser man enbart l2 och l3. Kan det som du säger att l1 inte fungerar? Värkar som en del av mina element har slutat att fungera också men konstigt att andra delar av elements rum så som lampor och tv fungerar.A Avemo skrev:Jag vidhåller att första steget är att ta reda på om alla faser finns fram till spisen. Du sade i första inlägget att det blev problem med överskåpslampa och fläkt. Hur yttrar sig dessa? Tittar man i gruppförteckningen så ser man att grupp 2 innehåller kylskåp, fläkt och ljus över vasken. Så om L1 saknas in till centralen är det logiskt att dessa strular. Givetvis kan det vara fel på hällen. Men om andra saker slutar att fungera samtidigt talar det emot.
Det avgör ju saken. Då är det bara att leta reda på huvudsäkringarna. Det är helt normalt att mycket fortfarande fungerar i huset trots att en huvudsäkring löst. Det finns fortfarande två huvudsäkringar kvar.B Buskul skrev: