Byggde ett nytt kök för ett par år sedan. Det har alltid varit lite dålig med att vattnet rinner undan men blivit sämre och nu är det riktigt illa, i stort sätt stopp i vaskarna, Dessutom så rinner det in vatten i vaskarna när diskmaskinen tömmer.
Jag misstänker att snickaren som byggde köket inte har haft rätt fall mm. Har tagit några bilder ifall det är något ni kans se är direkt fel.
Jag har haft isär rören och gjort rent mm men ingen förbättring.
Jag misstänker att snickaren som byggde köket inte har haft rätt fall mm. Har tagit några bilder ifall det är något ni kans se är direkt fel.
Jag har haft isär rören och gjort rent mm men ingen förbättring.
Man lär inte komma så långt med en reklamation. Att det blir stopp i avloppet då och då är helt normalt och något man får hantera som husägare.Violina skrev:
Men, visst kan man ha misslyckats totalt att dra en halvmeter rör även om det känns osannolikt.
Jag håller delvis med dig (som husägare ska man definitivt vara beredd på att saker dyker upp som behöver fixas), men om det har varit dålig avrinning ända sedan köket gjordes om så har man ju gjort något fel vid installationen..useless skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 311 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 311 inlägg
En annan sak. Försök få avloppsslangen från diskmaskinen högre upp, dvs. så att toppen på den är en bit ovanför botten på diskhon. Detta för att minska risken för att avloppsvatten från diskhon går baklänges in i diskmaskinen nu när det är halvstopp någonstans.
Är det inte backventil i de flesta diskmaskinerna?BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 311 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 311 inlägg
Vet inte, det är något jag har läst i installationsanvisningar och en gång även sett resultatet i diskmaskinen när tidigare ägare inte hade gjort så.K Kane skrev:
Men då ändrar jag mig till att man ska läsa anvisningarna för diskmaskinen och se till att avloppsslangen går som det står där.
Klicka här för att svara