1 420 867 läst ·
17 768 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Jäklar vilken jätteportion m kött, impad att/om du fick i dig nån ost 😄Intet skrev:
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Skruvkorkarna förlänger nog livet på mjölken idag jft de gamla tetrorna med vikflikar i toppen, värst var de äldsta trekantigaMikael_L skrev:
Jag håller med om att det är något "som har hänt med mjölken".
När jag var liten, när jag var ung, så luktade mjölken ordentligt surt så fort den blev det minsta gammal.
Men idag så tycker jag att mjölk knappt börjar lukta illa, men att den är gammal avslöjas direkt när man pajar en kopp kaffe med den.
T.o.m när den blivit så dålig att den har antagit filkonsistens så luktar den inte speciellt kraftigt illa.
Vad får du det ifrån? Mina barn dricker mjölk, trots laktosintolerans, och de är födda tidigt på 00-talet. Äldsta tjejens sambo som är född på 90-talet dricker mjölk som en "kalv" och då helst den röda varianten medans det endast köps den gröna mellanmjölken hemma och då laktosfri.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 192 inlägg
Mina gen Alpha barn dricker inte mjölk och inga av deras vänner.R roli skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 192 inlägg
L&B till lunch, var ute o hämtade upp jord & toapapper 😜 (inte att anv tillsammans..)..
…som del av buffén har de oxå ottoglass (min favvis).. så det blev ett par kulor till dessert 😍
Resultatet blev senare på kvällen.. att det ”dög” med varmkorv 😊 (gillar korv med bröd.. så inget klagomål här inte)
De fick lite ketchup o senap oxå (plus att maken tog bostongurka på sina) 👍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
…som del av buffén har de oxå ottoglass (min favvis).. så det blev ett par kulor till dessert 😍
Logga in
Skapa konto
Resultatet blev senare på kvällen.. att det ”dög” med varmkorv 😊 (gillar korv med bröd.. så inget klagomål här inte)
Logga in
Skapa konto
De fick lite ketchup o senap oxå (plus att maken tog bostongurka på sina) 👍
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 460 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 460 inlägg
Ingen som minns de bruna/genomskinligaMikael_L skrev:
Nej (eller jo det kunde man troligen, för det kan du även få idag)
Fast jag är så gammal att jag har ett svagt minne av de riktiga tetrapacken:
[bild]
Men ärligt talat så betedde sig mjölken som jag beskrev till 80-90-talet någon åtminstone, dvs fick snabbt en rejäl sur lukt så fort den började bli gammal.
glasflaskorna som rymde 1 liter och
som man lämnade tillbaka tomma när man köpte ny mjölk?